התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

הפרעה אובססיבית כפייתית במערכות יחסים

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

רוב האנשים יודעים היום בדיוק מהי הפרעת אובססיה כפייתית (OCD), אך אינם מכירים את כל הסוגים השונים הקשורים להפרעה זו. כך, למשל, הפרעה אובססיבית כפייתית במערכות יחסים (ROCD), נפוצה ביותר, אך הרבה פחות מוכרת.

יש אנשים הסובלים מהפרעה זו ואף אינם מודעים למצבם. הם חושבים שבעיותיהם נובעות מחוסר ביטחון של מערכת יחסים קבועה, אך כאשר ההפרעה קיימת, היא עלולה בסופו של דבר להרוס את היחסים בשל התחושות והרגשות המשתנים באופן תכוף.

הפרעה אובססיבית כפייתית במערכות יחסים גורמת לאנשים לפקפק בבן הזוג שלהם והם אינם מצליחים להחליט האם זהו באמת האדם הנכון עבורם. הם ייקחו את השאלה לרמה הבאה ויחשבו שמערכת היחסים שלהם מאופיינת למעשה בחוסר אהבה.

אנשים הסובלים מהפרעה זו מתמקדים בפגמים המאפיינים את מערכת היחסים שלהם ואינם מסוגלים באמת להתאהב באדם עימו הם חיים. הם אינם מבינים שכל מערכת יחסים מאופיינת בבעיות מסוימות, וכי שני אנשים אוהבים, יוצרים ביחד חיים חדשים, למרות הבעיות.

הגורמים המפעילים ROCD

הגורמים הם כמעט תמיד מחשבות ותמונות של זוגות אחרים, ולמרות שהפרעה זו נראית כמו פרנויה, היא הרבה יותר גרועה. הסובל מהפרעה זו מעונה למעשה מסוגי דימויים שנכנסים לראשו באופן אובססיבי. רוב הזמן, גורמת הפרעה זו לבני זוג להיפרד בשל חוסר הביטחון המתמיד של אדם עם ROCD.

גם אם הם נמצאים במערכת יחסים טובה באמת, הסובל מהפרעה זו יכול בקלות לנתק את עצמו מהזוגיות. הוא מרגיש שמערכת היחסים אינה מושלמת ומספקת ממש, כפי שמוצג בטלוויזיה או בסרטים. רוב הסובלים מהפרעה זו מבלים כמות זמן משמעותית בהשוואת מערכת היחסים שלהם לאנשים אחרים, בין אם הם בני משפחה וחברים או זרים מוחלטים.

תסמינים

אין זה משנה כמה אוהב בן הזוג של אדם עם הפרעה אובססיבית כפייתית, הם מטילים ספק באופן קבוע בעצמם ובאהבתם, ואינם מפסיקים לחשוב על כך. הם גורמים למריבות רבות, יוצרים עמדות שליליות כלפי בן או בת הזוג שלהם ומתישים את עצמם ואת בני זוגם מבחינה נפשית.

בן או בת הזוג של אדם עם הפרעה זו עלול למצוא עצמו במצבים חמורים היות והוא אינו מרגיש כשיר. בן אדם אינו יכול להיות במערכת יחסים המאופיינת בחקירה מתמדת, גם ללא סיבה, מבלי שהדבר יגרום לו להטיל ספק בעצמו. הדבר גם עלול להוביל להשלכות יותר נרחבות ולגרום לבעיות וקושי ביצירת אינטימיות עם בן/בת הזוג.

טיפול בהפרעה אובססיבית כפייתית במערכות יחסים

כשזה מגיע לטיפול, אחת מהאפשרויות הטובות הטובות ביותר הן טיפול פסיכולוגי, לבד או בטיפול זוגי. ניתן אף לשלב בין שני סוגי הטיפול, על מנת שהטיפול יכסה היטב את כל היבטי ההפרעה. במהלך מפגשי הטיפול, לומדים אנשים הסובלים מהפרעה זו על האובססיות שלהם ומקבלים כלים לשינוי אופן חשיבתם.

הצלחת הטיפול אינה מתרחשת בין לילה, והתהליך עשוי לארוך מספר שבועות או אף חודשים עד שהמטופל מסתגל באמת לשינוי אותו למד. אבל זה שווה את זה, כאשר הפרס הוא יכולת לשלוט במחשבות ולנהל מערכת יחסים בריאה ללא האובססיות הקבועות.

הטיפול הפסיכולוגי כה יעיל, שאין צורך אפילו לקחת כדורי דיכאון. ברגע שאדם הסובל מהפרעה זו לומד כיצד להתאים את חשיבתו ולהחליף חשיבה שלילית בחשיבה חיובית, כל מערכת היחסים משגשגת, כאשר אין בעיה מתמדת של ניתוח אובססיבי על ידי אחד הצדדים.

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן