התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

מחלת פיירוני ובעיות בתפקוד המיני

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

מחלת פיירוני היא הצטלקות מתחת לעור הפין. ההצטלקות עלולה לגרום לפין להתכופף או להיות מוטה במהלך זקפה. נגעי ההצטלקות עשויים לעיתים קרובות להיות מורגשים דרך העור ולגרום לכאב.

התפקיד העיקרי של הפין הוא להזרים שתן ולהחדיר זרע לנרתיק. הפין מכיל שלושה צינורות. אחד מהם נקרא השופכה, שהוא צינור חלול הנושא שתן משלפוחית השתן דרך הפין אל מחוץ לגוף. שני הצינורות האחרים נקראים צינורות הזקפה, והם רכים, ספוגיים, מתמלאים בדם והופכים את הפין לנוקשה במהלך זקפה.

שלושת הצינורות עטופים יחד באמצעות נרתיק סיבי קשיח ביותר. במהלך קיום יחסי מין, נוקשות הפין קשיחה דיה על מנת להידחף לנרתיק, ואז השופכה פועלת כערוץ להזרמת זרע לנרתיק.

הגורמים למחלת פיירוני

המחלה נגרמת כתוצאה מפציעה קלה בפין, והנזק נגרם בדרך כלל כתוצאה מפעילות מינית נמרצת, למרות שהיא עשויה להיגרם אף כתוצאה מפעילות ספורט או תאונות אחרות. הפגיעה עלולה לגרום לרקמה צלקתית הנוצרת בתאים, ויוצרת את נגעי המחלה. פיירוני היא תוצאה של בעיה באופן בו הגוף מרפא פצעים.

לא כל הגברים הסובלים מטראומה קלה בפין מפתחים מחלת פיירוני. מסיבה זו, רוב החוקרים מאמינים שחייבים להיות גורמים גנטיים או סביבתיים להיווצרות המחלה. גברים עם הפרעות רקמת חיבור מסוימות, וגברים עם קרוב משפחה הסובל מהמחלה, נמצאים בסיכון גבוה יותר ללקות בה. בעיות בריאות מסוימות, כגון רמת סוכר גבוהה בדם, עישון או טראומת אגן בעבר, עשויות אף הן להוביל לפצעים ובעיות ריפוי, ועשויות לגרום להתפתחות המחלה.

תסמיני מחלת פיירוני

ההצטלקות מתרחשת על החלק העליון של הפין וגורמת לו להיות פחות גמיש, ולהיות מוטה בזווית כפופה כשהוא מתקשח. כאשר נגעי ההצטלקות מתרחשים בחלק התחתון של הפין או בצידו, העיקול יהיה כלפי מטה או לצדדים. לעיתים ההצטלקות עלולה להיות חמורה ולגרום לעקומות מורכבות.

בחלק מהמקרים, הנגעים משפיעים על כל הפין ואינם גורמים להתעקלות, אך עלולים לגרום לפין להפחית את גודלו. במקרים חמורים, הנגעים עשויים לצבור סידן ולהיות נוקשים ביותר, כמעט כמו עצם. גברים עשויים להבחין שהפין שלהם הצטמק או התקצר.

תסמינים אחרים העשויים להתרחש עם מחלת פיירוני הם:

  • פין מעוקל או מכופף
  • גושים בפין
  • זקפה כואבת
  • זקפה רכה
  • קושי בקיום יחסי מין בשל כיפוף או עיקול הפין.

מחלת פיירוני עשויה לפגוע באיכות החיים. למעלה מ-75 גברים מתוך מאה גברים עם המחלה סובלים מלחץ ודיכאון בגללה. למרבה הצער, גברים רבים עם המחלה מתביישים בתסמינים ובוחרים לסבול בשקט ולא לקבל סיוע.

אבחון מחלת פיירוני

הרופא יכול לקבוע את נוכחות המחלה באמצעות בדיקה גופנית בלבד. הנגעים בקשים ביותר ניתנים בדרך כלל לגילוי אם הפין נוקשה או לא. על מנת לבדוק כיצד מתרחשות עקומות הפין, הרופא עשוי להזריק תרופה לפין כדי לגרום לו לנוקשות, ועשוי לבצע צילומים לאבחון.

במקרים מסוימים מבוצע אולטרסאונד דינמי, אשר משתמש בגלי קול על מנת להשיג תמונת המתרחש בגוף, המשמשת להצביע על מיקום הנגעים, לבדוק הצטברות סידן, ולהראות כיצד הדם זורם בפין.

טיפול במחלת פיירוני

בחלק קטן ביותר מהמקרים, המחלה נעלמת ללא טיפול. מומחי בריאות רבים ממליצים על טיפול במחלה ללא ניתוח למשך השנה הראשונה לאחר האבחון. גברים הסובלים מנגעים קטנים ועיקול קטן של הפין, ללא כאבים וללא בעיות בתפקוד המיני, אינם זקוקים לטיפול. כשהמחלה מצריכה טיפול, קיימות אפשרויות רבות.

תרופות לבליעה – טיפול תרופתי מסייע לגברים שנפגעו קשה מהמחלה בשלב חמור. טמוקסיפן היא תרופה שאינה סטרואידית, אנטי אסטרוגן המשמשת לטיפול בגידולים דמויי הנגעים במחלת פיירוני.

ויטמין E נוגד חמצון פופולארי בשל תופעות הלוואי הקלות שלו. הראו כבר משנת 1948 שוויטמין E הופך את הנגעים הקטנים ומסייע ליישור הפין.

אשלגן אמינו בנזואט – מחקרים קטנים מבוקרי פלצבו מראים שוויטמין B קומפלקס מסייע להפחתת גודל הנגעים, אך אינו מטפל בעקמת.

קולכיצין – תרופת אנטי נפיחות שהוכחה להועיל מעט בתסמינים.

קרניטין – תרופה נוגדת חמצון המפחיתה נפיחות ומסייעת לריפוי הפצעים.

זריקות פין – הזרקת התרופה ישר לתוך הנגעים מספקת מינונים גבוהים יותר של התרופה המטפלים בבעיה, בהשוואה לתרופה אוראלית. ההזרקה משמשת לגברים עם המחלה בשלב חמור שאינם בטוחים שהם מעוניינים בניתוח. העור מורדם לפני הזריקה על מנת להפחית את הכאב.

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן