התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

דליפת שתן במאמץ בזמן קיום יחסי מין

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

דליפת שתן במאמץ היא מצב בו שתן דולף במהלך תנועה המפעילה לחץ על שלפוחית השתן. המצב עשוי להתרחש בזמנים הכי פחות מתאימים, כגון במהלך אימון או במהלך ערב רומנטי. אך ניתן לנקוט בצעדים למניעת ההתרחשות.

מצב זה גורם לאנשים רבים להימנע מקיום יחסי מין, שכן הוא גורם לתחושת חוסר ניקיון או חוסר אטרקטיביות. אך בעיות בסוגרים אינן צריכות להוות מחסום לחיי מין בריאים. קיימות מספר שיטות המסייעות להעלמת הדליפה במהלך יחסי מין והפחתת המבוכה אם היא מתרחשת.

דליפת שתן ותפקוד מיני

מחקרים גילו שנשים רבות הסובלות ממצב זה מדווחות על אותה כמות פעילות מינית עליה מדווחות נשים ללא ההפרעה, וכי הן נהנות מיחסי מין באותה מידה.

אך בריחת שתן עלולה לגרום לעכבות מיניות, במיוחד בקרב הסובלים מחוסר שליטה בלחץ. נשים עם מצב זה יכולות לדעת מתי במהלך קיום יחסי המין הן צפויות לדלוף, אך בריחת דחף מתרחשת באופן בלתי צפוי, מה שמקשה על ההנאה המלאה ממין. הסיכוי למבוכה גדול אף יותר במצב זה, שכן הדליפה מתרחשת במהלך האורגזמה.

הגורמים לדליפת שתן במהלך קיום יחסי מין

הבעיה מתרחשת במהלך פעילות גופנית או קיום יחסי מין, שני מצבים הנושאים מכנה משותף. דליפת שתן במאמץ קשורה לכוח שרירי רצפת האגן בהם משתמשים על מנת לעצור את דליפת השתן.

ככל שהשרירים חלשים יותר, כך גוברת הסבירות לדליפה. מספר גורמים המחלישים את שרירי האגן לאורך השנים כוללים הריון; לידה; גיל; ומשקל עודף.

אל תניחו לדליפת שתן לעצור אתכם מקיום יחסי מין

כשהדליפה מתרחשת ברגעים אינטימיים, נשים עשויות לחוש חרדה, המובילה לבעיות ביחסי המין. הצעד החשוב ביותר בו ניתן לנקוט הוא לתקשר עם בן הזוג.

צעדי מניעה והתמודדות נוספים כוללים הליכה לשירותים לפני המגע המיני כדי לרוקן את שלפוחית השתן; הפחתת צריכת הנוזלים מראש, אך לא עד כדי התייבשות; התנסות בתנוחות חדשות שאינן מפעילות לחץ על השלפוחית. בחדר השינה, ניתן להשתמש ביריעות גומי או מגבות כדי שלא להרטיב את המזרן.

תקשורת עם בן הזוג

תקשורת על דליפת השתן נראית אולי מביכה, אך זהו צעד חיוני להבטחה שהבעיה לא תשפיע על חיי המין. כל מה שצריך לעשות הוא להסביר לבן הזוג כי מעט שתן עלול לטפטף במהלך קיום יחסי המין, על מנת להפחית את המבוכה.

והכי חשוב, מומלץ לשמור על חוש הומור. עגמת נפש הורסת את מצב הרוח לשני בני הזוג. תאונה קטנה יכולה לחזק את היחסים האינטימיים ותקשורת כנה משפרת את ההערכה העצמית.

מומלץ לנסות בבית

ניתן לנקוט במספר צעדים ביתיים להתמודדות עם בריחת שתן. האפשרויות כוללות:

תרגילי קיגל – מסייעים לתפקוד שרירי רצפת האגן. מתחילים עם שלושה סטים של עשר לחיצות ביום. אף אחד לא ידע שאת מבצעת את התרגילים.

משקולות לנרתיק המחזיקות במקום את השרירים – כשיכולת כיווץ השרירים מתכווצת, ניתן להשתמש במשקולות כבדות.

אימון שלפוחית השתן – באמצעות ביצוע תרגילים בשיטת פאולה, המסייעים לשיפור תפקוד שלפוחית השתן.

ירידה במשקל – עודף משקל גורם להחמרת בריחת שתן, כך שככל שיותר קילוגרמים מופחתים, ניתן להקל את התסמינים.

ייעוץ רפואי

דליפת שתן במאמץ עשויה להתרחש אצל כל אישה בשלב כזה או אחר בחיים. אך אם היא מתחילה לשבש את שגרת היום או שהיא מתרחשת בתדירות גבוהה, יש להתייעץ עם הרופא. הוא עשוי להפנות לאורולוג או גניקולוג המתמחה בבריחת שתן.

הוא מבצע מספר בדיקות גופניות, ואם הדליפה אינה מגיבה לטיפול ביתי, יתכן שיהיה צורך בטיפול אגרסיבי יותר או ניתוח רפואי לשחזור תפקוד רצפת האגן.

דליפת שתן במהלך קיום יחסי מין
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן