התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

פיזיותרפיה לטיפול בבעיות בתפקוד המיני

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

בעיות בתפקוד המיני הן קושי נפוץ הרבה יותר ממה שאנשים חושבים. הסיבה לכך, היא שאנשים רבים שסובלים ממצוקה בתחום, לא פונים לעזרה מקצועית מתוך בושה, מבוכה או חוסר אונים.

הבעיות יכולות לנבוע מגורמים נפשיים (כמו מתח, חרדת ביצוע, קושי ביצירת יחסים אינטימיים או הגעה למצבים של קיום יחסי מין, וירידה בחשק המיני), או מגורמים פיזיולוגיים (כמו אימפוטנציה, יובש בנרתיק, חוסר יכולת להגיע לאורגזמה ועוד), וכמובן שישנן בעיות שנוצרות משילוב של גורמים נפשיים וגורמים פיזיים. הבעיות המאפיינות נשים וגברים נמצאות בחפיפה מסויימת, אך כמובן שיש בעיות תפקוד שמאפיינות רק נשים או רק גברים.

טיפול בבעיות בתפקוד המיני דורש קודם כל פנייה לאיש מקצוע (בדרך כלל רופא), וביצוע אבחנה של מקום הבעיה. זוהי כבר מחצית הדרך לפתרון. הטיפולים עשויים להיות תרופתיים (למשל- ויאגרה), נפשיים (למשל- טיפול רגשי או סרוגייט) ופיזיים. ישנן בעיות בתפקוד המיני שהפתרון אליהן כולל גם טיפול פיזיותרפיסטי.

פיזיותרפיה ומיניות

פיזיותרפיה היא ענף פרא-רפואי שעניינו בשיקום התפקוד הפיזי. אנשים שנפגעו מתאונה, פציעה, מחלה או ניתוח, נעזרים בפיזיותרפיה על מנת לחזור לתפקוד מלא ככל האפשר, להחזיר לעצמם את יכולת התנועה, ולהפחית או למנוע כאבים והגבלות בתנועה.

הקשר בין יחסי מין ופיזיותרפיה מגיע משני כיוונים: ראשית, הגבלה ביכולת התנועה עלולה לפגוע ביכולת הפיזית לקיים יחסי מין. כאשר התנועה מוגבלת או מכאיבה, יחסי מין עלולים להיות בלתי אפשריים, או מכאיבים כתוצאה מהתנועתיות הנדרשת. שנית, פגיעה או בעייה במערכות השרירים והשלד עלולה להיות בעצמה גורם לבעיה בתפקוד המיני. כך למשל בעיות באגן עשויות לגרום לליקוי תפקודי מבחינה מינית.

התערבות פיזיותרפיסטית בבעיות בתפקוד המיני

כאשר הליקוי התפקודי נובע כתוצאה מליקוי תנועתי נרחב יותר, יש מקום להתערבות פיזיותרפיסטית. חשוב שמטופלים יהיו כנים, ויאפשרו לעצמם להרוויח את התועלת שבטיפול על ידי מטפל שמודע לטווח הבעיות והקשיים שהם נתקלים בהם, ולא יתנו למבוכה או לבושה לפגוע באפשרות שלהם לאיכות חיים גבוהה יותר.

גם נשים וגם גברים עשויים לסבול מבעיות מסוג זה. הפיזיותרפיסט יאבחן את הבעייתיות שמונעת קיום יחסי מין, ויעבוד הן על הפחתת הכאב ועליה בגמישות או יכולת התנועה של האיזור הפוגע או המכאיב, והן יעניק המלצות ואפשרויות נוספות על מנת להתמודד עם מגבלות שלא ניתן לפתור.

בעיות ספציפיות לנשים

בהקשר של תפקוד מיני נשי, יש לפיזיותרפיה עוד תפקידים, ובהפרעות של תפקוד מיני שהפיזיותרפיה היא אחד הכלים המשמעותיים בפתרונן. שתי הבעיות העיקריות הן וגיניסמוס (כיווץ של השרירים החיצוניים של הנרתיק) ודיספראוניה (כאב בפות, בנרתיק או באגן כתוצאה מקיום יחסי מין). עם זאת, גם פגיעה בחשק המיני וסלידה מיחסי מין יכולים להיות מטופלים באמצעות פיזיותרפיה מותאמת.

לכל הבעיות שתוארו מכנה משותף של ריבוי גורמים, הכוללים גם סיבות פיזיולוגיות ידועות ולא ידועות, וגם מרכיב רגשי. רב הנשים המדווחות על מצבים אלה, מבטאות באופן מילולי או גופני מידה של חרדה מפני יחסי מין. הגוף מתכווץ (גם בגלל שהוא כבר מכיר את הכאב שהולך להגיע), נרתע, ונסוג. אצל חלק מהנשים, פיזותרפיסט מנוסה יבחין ברתיעה, בהתנגדות של הגוף למגע, למודעות נמוכה לתנועות הגוף, ועוד מאפיינים פיזיולוגים.

בטיפול ניתן לעבוד על הפחתת המתח של הגוף, ותרגול המודעות לתנועותיו. באמצעות טכניקות של הרפיה, לימוד שליטה על שרירים ואיברים, ועליה בתחושות הגוף, ניתן לשפר בצורה משמעותית את הפגיעה בתפקוד המיני הנגרמת כתוצאה מנסיבות אלה.

הטיפול עשוי לכלול גם אימון ספציפי לשרירי הנרתיק, על ידי אימון בהחדרת אצבע או מכשיר מרחיב, כדי לאפשר התנסות באיזור שבאמת זקוק לטיפול.

פיזיותרפיה לטיפול בבעיות בתפקוד המיני
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן