התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

טיפול פסיכולוגי לבעיות בתפקוד המיני אצל גברים

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

טיפול פסיכולוגי הוא טיפול שמטרתו לעזור לאנשים להתמודד עם קשיים ומשברים נפשיים. קושי נפשי יכול להגרם כתוצאה ממגוון רחב של גורמים אישיים, חברתיים וסביבתיים, והטיפול צריך לתאום את המשבר שעימו מגיע המטופל.

תפקוד מיני אצל אנשים מבוגרים הוא חלק מרכזי בחיים. לתפקוד המיני התקין יש השלכות על דימוי עצמי, על הערך העצמי, על הזוגיות ועוד. לכן, כאשר יש בעיות בתפקוד המיני, פעמים רבות יכולה להועיל תמיכה מקצועית של פסיכולוג.

אבחון הבעיה

למרות שלבעיות בתפקוד המיני בקרב גברים יש כמעט תמיד השלכות נפשיות, חשוב מאוד לדעת מה מקור הבעיה לפני שמתחילים טיפול. אפשר למיין את הבעיות באופן כללי לשלושה סוגים עקרוניים:

  • בעיות על רקע נפשי: לעיתים הגורם לבעיה בתפקוד המיני הוא גורם נפשי. למשל, גברים שסובלים מחרדת ביצוע או מחרדה מפני מחוייבות, זוגיות וכד', עשויים לחוות קושי בהגעה לזקפה. דימוי עצמי נמוך עשוי לגרום לקושי במגע מיני. שפיכה מוקדמת עשויה להגרם כתוצאה מחרדה, התרגשות יתר וכד'. במקרים אלה, הטיפול הפסיכולוגי מתמקד בגורם לבעיה בתפקוד, כאשר בדרך כלל המטרה המוצהרת של הטיפול תהיה להביא לפתרון. בנוסף, יכולה להיות בעיה בתפקוד המיני היות והמטופל הוא א-מיני ואינו חש תשוקה מינית.
  • בעיות על רקע זוגי: לעיתים הבעיה בתפקוד המיני של הגבר נגרמת כתוצאה מאינטראקציה כלשהי עם בת או בנות הזוג. כאשר נראה שהמקור לבעיה הוא זוגי, יציע הפסיכולוג טיפול זוגי שיתייחס לקשיים של שני בני הזוג, וליכולם להוות מקור תמיכה זה לזה.
  • בעיות פיזיולוגיות: כל הבעיות שתוארו לעיל, שהינן בעיות אופייניות בתפקוד המיני של גברים, עשויות להגרם כתוצאה מבעיה רפואית או פיזיולוגית. במקרה זה, אין הפסיכולוג יכול להועיל בפתרון הבעיה, אך הוא יכול ללוות את המטופל ולעזור לו בהתמודדות עם עצם קיומה של הבעיה, עם הפגיעה בדימוי העצמי שפגיעה שכזו עשויה לגרום, ועם הקושי או המבוכה שנגרמים בעקבות הטיפול.

המטפל

כאשר ידוע מקור הבעיה, כדאי לגבר להשקיע בדיקה לגבי המטפל אליו יפנה. בנושאים עדינים ורגישים כמו תפקוד מיני, כדאי לחשוב איזה סוג של טיפול מתאים, ומי המתאים ביותר לטפל. ישנם גברים שירגישו מבוכה לדבר על עניינים פרטיים וקשיים בתחום בפני גבר אחר.

אחרים דווקא יחושו תחושות דומות מול אישה, ולכן כדאי להחליט מראש איפה אפשר להיות משוחרר יותר. חשוב לבחור מטפל שעוסק בבעיות בתפקוד המיני- ישנם פסיכולוגים אשר יובכו בעצמם מדיון בנושא, או שלא ידעו כיצד להתמודד עימו. פסיכולוגים, או סקסולוגים, בעלי התמחות בתחום עשויים להיות תכובת מתאימה.

מה עושים בטיפול?

כאמור, התשובה לשאלה זו תלויה בסוג הבעיה בתפקוד המיני עימה מגיע המטופל. כאשר הבעיה נוצרת על רקע רגשי, או זוגי, הטיפול יתמקד פחות בעניין המיני עצמו, ויעסוק יותר בתחומים הרחבים יותר- העלאת הערך העצמי, שינוי התפיסה העצמית, שינוי דפוסי יחסים בינאישיים וכד'.

כמובן שכאשר הפניה לטיפול נעשית על רקע של פגיעה בתפקוד המיני לא ניתן להתעלם מכך, וגם לא צריך. בטיפולים בעלי אוריינטציה קוגניטיבית התנהגותית, עשוי המטפל לתת הדרכה (בטיפול סרוגייט- גם לתרגל…) להתמודדויות עם מחשבות, תחושות ורגשות שעולים במהלך המגע המיני ויוצרים קושי.

בטיפול שמטרתו ללוות גבר המתמודד עם פגיעה פיזיולוגית בתפקוד המיני, יושם הדגש על חיזוק הדימוי העצמי ותחושת הגבריות שעשויים להפגע בדרכים אלטרנטיביות שאינן קשורות למיניות.  טיפול מסוג כזה עשוי להיות דומה לטיפול המלווה מתמודדים עם כל מיני מחלות, רק שבמקרה זה יש חשיבות יתרה לרגישות, דיסקרטיות, והבנה של חשיבות התפקוד המיני לכל גבר בעולם.

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן