התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

גלולות למניעת הריון – מה השפעתן על החשק והתפקוד המיני?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

נשים לא מעטות מדווחות על ירידה משמעותית בחשק המיני ועל פגיעה בתפקוד המיני שהתפתחו לאחר שהחלו ליטול גלולות למניעת הריון. והאם קיים כזה גלולות חשק מיני?

עם זאת, מסקירה של מספר מחקרים שהקיפו שלושים ושלוש שנים וקרוב לעשרת אלפים נשים שנטלו גלולות באופן קבוע, נמצא כי בעוד שחמישה עשר אחוז בלבד מהנשים דיווחו על ירידה בחשק המיני ושישים ושלושה אחוז דיווחו על היעדר כל שינוי בחשק המיני, עשרים ושניים אחוז מהנשים דיווחו דווקא על עלייה בחשק המיני בעקבות נטילת הגלולות.

כיצד משפיעות הגלולות על רמת החשק המיני?

ישנם מספר מסלולים שבהם משפיעות הגלולות למניעת הריון על החשק המיני. להלן כמה מהם על קצה המזלג:

ירידה בחשק המיני:

  • רמות גבוהות מדי של אסטרוגן בדם עלולות לגרום לדיכוי השחלות ובעקבות זאת עלול להתפתח יובש נרתיקי. יובש נרתיקי עלול לפגוע בהנאה מיחסי המין וכך לגרום לירידה בחשק המיני. כמו כן, רמות גבוהות מדי של אסטרוגן בדם עלולות לגרום לתופעות לוואי נוספות שיש בהן כדי לפגוע בחשק המיני, כשבין היתר מדובר בכאבים בפתח הנרתיק או בנרתיק בזמן קיום יחסי מין, כאבי שדיים ועוד.
  • רמות גבוהות של אסטרוגן עשויות לגרום לעלייה ברמת החלבונים האחראים לקשירת הורמוני המין. בעקבות זאת, רמת הזמינות של ההורמונים השונים נמוכה יותר כשבין היתר מדובר ברמות הטסטוסטרון הזמין, האחראי כמובן לחשק המיני.

עלייה בחשק המיני:

  • נשים רבות מדווחות על שיפור במצב האקנה בעקבות נטילת גלולות למניעת הריון וכן ישנם סוגים ספציפיים של גלולות למניעת הריון הידועים כבעלי השפעה מיטיבה על מראה העור באופן כללי. השפעות אלו עשויות לגרום להרגשה משופרת ולמצב רוח משופר, שבתורם מגבירים את החשק המיני.
  • במקרים מסוימים עצם הידיעה שנעשה שימוש באמצעי מניעה יעיל כמו גלולות, יש בו כדי להוריד את מפלס החרדות והלחצים הקשורים ביחסי המין ובעקבות זאת באופן טבעי מפלס החשק עולה גם כן.

כיצד ניתן לקבוע האם הגלולות גרמו לירידה בחשק המיני ולפגיעה בתפקוד המיני?

לא תמיד ניתן לקבוע בוודאות מוחלטת האם התחלת הנטילה של הגלולות למניעת הריון או השימוש הממושך בגלולות למניעת הריון הם אלו האחראים לירידה בחשק המיני. למעשה, לא אחת הפגיעה בתפקוד המיני והירידה בחשק המיני התרחשו ללא שום קשר לשימוש בגלולות למניעת הריון.

על מנת לקבוע האם אכן הגלולות הן אלו שגרמו לפגיעה בתפקוד המיני או לירידה בחשק המיני, ניתן לנקוט בדרכים הבאות:

  • נסי להיזכר האם חווית בעבר תסמינים דומים או זהים וכן נסי להיזכר האם חווית תסמינים דומים לפני שהתחלת ליטול גלולות למניעת הריון.
  • נסי לשים לב במהלך החודש האם מתרחשות תנודות בחשק המיני והאם מתרחש שיפור בתפקוד המיני. במיוחד יש לשים לב האם חל שיפור במצב במהלך הימים שבהם את מפסיקה את נטילת הגלולות.
  • מומלץ ביותר להימנע מהפסקת הנטילה של הגלולות באופן עצמאי. עם זאת, במקרים מסוימים לצורך בירור הגורם לבעיה, ייתכן כי רופא הנשים ימליץ על הפסקת הנטילה של הגלולות. אם לאחר הפסקת הנטילה יחול שיפור משמעותי, ניתן יהיה לקבוע כי מקור הבעיה בגלולות עצמן ברמת וודאות גבוהה מאוד.
  • במקרים מסוימים הרופא ימליץ על החלפת הגלולות בסוג שונה של גלולות. כך לדוגמה ניתן להשתמש בגלולות למניעת הריון המכילות פרוגסטרון בלבד. גלולות אלו מתאימות בעיקר עבור נשים שסובלות מתופעות לוואי רבות או חמורות בעת השימוש בגלולות הסטנדרטיות, המכילות בנוסף לפרוגסטרון גם אסטרוגן.
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן