התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

חרדת ביצוע אצל נשים

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

חרדה ביצוע מאובחנת לרוב אצל גברים, אך היא מופיעה גם בקרב נשים ומשפיעה על העוררות והגירוי המיני שלהן.

החרדה עלולה לנבוע כתוצאה מבעיות פסיכולוגיות הקשורות ללחצים בעבודה, בעיות בחיי הנישואין או במערכות יחסים, שינויים הורמונאליים, קבלת טיפולים רפואיים, הריון, מתח, עייפות, דיכאון, רגשות אשמה ובעיקר השפעות של טראומה מינית מהעבר.

חרדה מינית היא לעיתים קרובות חלק מבעיית חרדה חברתית משמעותית יותר. היא קשורה לדאגת יתר אודות תגובות שליליות של אחרים, קשורה לביטחון עצמי והערכה עצמית נמוכים. כאשר אישה אינה תופסת את עצמה באופן חיובי, היא נוטה לסבול מסוג כלשהו של הפרעת חרדה אשר עלול לעכב את חיי המין שלה.

כיצד מתבטאת חרדה מינית אצל נשים?

חרדה מינית זוהי בעיה מינית נפוצה. כאשר מגיע הזמן לעסוק בפעילות מינית, האישה נכנסת למצב משתק של חוסר יכולת לתפקד מינית בשל פחד אשר משתלט עליה.

חרדת הביצוע מתרחשת כאשר האישה אינה מסוגלת לתפקד מבחינה מינית באופן מלא, בריא ומתוך הנאה לחוות חלק או את כל השלבים הפיסיים השונים במהלך הפעילות המינית. שלבים אלו עשויים לכלול רצון, עוררות ואורגזמה. החרדה מתבטאת בדרך כלל בכאב בעת קיום יחסי מין.

ההערכה היא כי כ-40% מהנשים מושפעות מבעיות של חרדת ביצוע במידה מסוימת, וכי אחת מכל ארבע נשים אינה מסוגלת לחוות אורגזמה.

החרדה מתבטאת באופן פיזי, אשר מונע מהגוף לתפקד באופן תקין מבחינה מינית. היא עלולה לעצור או להאט את הריגוש המיני ולמנוע סיכה או הרטבה של איבר המין הנשי, שזהו צעד חשוב לקראת ביצוע סוגים שונים של פעילות מינית.

הגורמים להפרעות חרדת ביצוע אצל נשים

לאישיות קיים מרכיב אישי משמעותי בבעיות חרדת ביצוע אצל נשים. המיניות שלהן מושפעת במידה רבה מהתרבות, מהחברה ומהניסיון האישי, כמו גם מרעיונות החברתיים או מהביטויים ההולמים או הבלתי הולמים של התנהגות מינית. רגשות אלו עלולים לגרום לחרדה בשל שיוך אישי או תרבותי של חוויה מינית והנאה, המקושרים עם מוסריות לוקה בחסר והתנהגות רעה.

גורם נוסף הוא חוויות של התעללות, בין אם בילדות או במערכות יחסים קודמות או נוכחיות, עלולות לשייך מין לכאב נפשי או פיזי. התנסות בפעילות מינית בנסיבות אלו גורמת לכאב פסיכולוגי או פיזי. אם החרדה מונעת שימון באיבר המין, קיום יחסי המין עלול לכאוב.

עוד גורם אפשרי של חרדת ביצוע בקרב נשים הוא הסרה כירורגית של הרחם או שד, שעשויה אף היא לתרום מבחינה פסיכולוגית לבעיות חרדת ביצוע, ולהביא את האישה לחוש פגיעה בדימוי הנשי שלה.

איך מתמודדים עם חרדת ביצוע אצל נשים?

הצעד הראשון להתמודד עם חרדת ביצוע אצל נשים הוא קבלה עצמית והימנעות מהצורך להוכיח לבן הזוג שלמות ללא דופי. על האישה לזכור כי אף אחד אינו מושלם, ואף אחד אינו מצפה ממנה להיות מושלמת, וכי זה בסדר לטעות.

הצעד השני הוא ללמוד כיצד לנתב את המחשבות והאמונות אודות דימוי עצמי שלילי, לבטל את התמונות מאירועי טראומה ולמנוע את השוואה לגבי ביצועים מיניים של נשים אחרות.

ישנן מספר דרכים שבאפשרותם לסייע להתגברות על חרדות:

  • להיות מוכנה לנסות שוב ושוב ולמרות הפחד.
  • לא להתמקד במה שעלול להשתבש, אלא יש להתמקד בחיובי ולדמיין את הצלחת המגע המיני.
  • להימנע ממחשבות המובילות לספקות עצמיים.
  • לתרגל מדיטציה או לאונן כדי להירגע ולסלק מחשבות שליליות.
  • להתנהג באופן טבעי.
  • להקפיד על פעילות גופנית, לצרוך מזון בריא, לישון מספיק ולהקפיד על אורח חיים בריא.

החרדה בדרך כלל גדולה יותר לפני ביצוע הפעילות המינית, ולעיתים קרובות היא נעלמת ברגע שהאקט המיני מתחיל.

ראו גם:
שחלות פוליציסטיות ותפקוד מיני

חרדת ביצוע אצל נשים
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן