התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

בדיקות למחלות מין

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

מחלות מין הפוגעות באברי המין או במערכות אחרות בו ומועברות בעת קיום יחסי מין או כתוצאה מזיהום חיידקי עלולות לגרום לפגיעה בתפקוד של אברי הרבייה כאשר אצל נשים תיתכן פגיעה בנרתיק, בצוואר הרחם, בשחלות ובחצוצרות ובקרב גברים קיים חשש לפגיעה באיבר המין, באשכים ובבלוטת הערמונית.

חשיבות זיהוי מוקדם של מחלת מין רבה ונובעת מממספר סיבות, ראשית, המחלה עלולה להביא לתחושת חוסר נוחות, וכאבים עם או ללא קיום יחסי מין. נוסף על כך לחלק ממחלות המין אין ביטוי מורגש של סימפטומים כך שהן עלולות להתפתח ולגרום לנזקים משמעותיים ולדלקות הפוגעות בפוריות.

חוסר מודעות וידיעה בדבר מחלת מין עלול להוביל להדבקת אנשים איתם מקיים החולה במחלת המין מגע מיני ובכך להביא להפצת המחלה. מחלות המין ואופן ביטוין משתנה בין סוגי המחלות השונים ולכן ישנם מספר סוגים של בדיקות לאיתורן:

בדיקות דם

מחלות מין עשויות להיגרם על ידי וירוסים או חיידקים כאשר המערכת החיסונית מייצרת נוגדנים על מנת להילחם בהם. הנוגדנים מצויים בדם וניתן לזהותם בכל בדיקת דם פשוטה. זיהוי עלייה משמעותית ברמת הנוגדנים עשויה לבטא מצב של הידבקות במחלת מין, כאשר מחלות המין אותן ניתן לאתר בבדיקות דם הן צהבת מסוג A ו-B, כלמידה, זיבה ועוד.

מחלת האיידס אף היא ניתנת לזיהוי בבדיקת דם הקרויה "קומבו" – זוהי בדיקה מהירה בה מזוהים נוגדנים לנגיף האיידס וכמו כן מתבצעת בדיקה אחר קיומם של חלבוני הנגיף עצמו. את חלבוני הנוגדן ניתן לזהות כבר לאחר שלושה שבועות מרגע ההידבקות בעוד שאת זיהוי הנוגדנים ניתן לבצע רק לאחר כחודשיים, מכאן שהבדיקה מאפשרת את קיצור משך זמן ההמתנה לאבחון.

בדיקת פאפ

בדיקת משטח צוואר הרחם המתבצעת בידי גינקולוג על ידי החדרת מקלון עטוף בצמר גפן לנרתיק בדומה לתהליך המתבצע במשטח גרון. הבדיקה הנבחנת במעבדה עוקבת אחר שינויים היסטולוגיים בתאים של צוואר הרחם העשויים להעיד על קיומן של מחלות מין וכמו כן על התפתחות סרטן צוואר הרחם.

את הבדיקה מומלץ לערוך באופן שגרתי כך שכל אישה מעל גיל 18 או המקיימת יחסי מין באופן קבוע תהיה תחת מעקב תדיר.

בדיקת רוק – בדיקה המשמשת בחלק מהמקרים לאבחון איידס, דגימת הרוק הניתנת על ידי הפונה לבדיקה נבדקת במעבדה באופן דומה לבדיקת דם אולם נחשבת לאמינה פחות כך שכאשר מתקבלת תשובה שלילית בדבר הידבקות ממליצים רופאים לפנות ולערוך גם בדיקת דם בנוסף.

קולונוסקופיה – בדיקת אבחון למחלות צוואר הרחם המתבצעת בידי גניקולוג, הבדיקה מתוזמנת לאחר המחזור ולאחר הפסקת קיום יחסי מין למשך 48 שעות. הבדיקה עושה שימוש בצבע מיוחד המאפשר זיהוי פגיעה ברקמות.

ביופסיה

דגימת תאים מאזור החשוד כנגוע על מנת לאבחן במעבדה את סוג הנגע. הביופסיה נלקחת לרוב מצוואר הרחם או מנגעים על גבי איבר המין או בפי הטבעת, לעתים נלקחת דגימה מהפרשות מהנרתיק או מהפין.

חשיבות ביצוע בדיקות לאבחון מחלות מין באופן שגרתי ותדיר הינה ביכולת למנוע סיבוכים ונזקים הנובעים מהמחלה לטווח ארוך. מחלות המין עשויות להופיע ללא תסמינים ועקב חוסר אבחון הפגיעה עלולה להיות חמורה, ביצוע בדיקות לאבחון מחלות מין מומלץ:

  • לאחר קיום יחסי מין עם בן או בת זוג חדשים
  • כאשר יש חשש שאחד מבני הזוג חולה במחלת מין
  • כאשר מתן שתן מלווה בתחושת צריבה או בהפרשה
  • בכל מקרה של חשד או חשש למחלת מין כלשהי

אבחון מוקדם מאפשר טיפול אפקטיבי העשוי למנוע סיבוכים אפשריים בעתיד.

אולי יעניין אותך גם:

לא מה שחשבתם: זו האוכלוסייה החשופה ביותר למחלות מין

בדיקות למחלות מין
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן