התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

סוגי הרפס שחשוב להכיר

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

אם לא נתקלתם בהרפס עד היום יש לכם מזל, אבל זה לא אומר שהרפס לא יכול להופיע לכם. הרפס הוא זיהום שכיח וברגע שפרץ לכם הוא נשאר בגוף שלכם לכל החיים. הרפס יכול לנבוע מגורמים שונים וקיימים סוגים שונים של הרפס, הרפס אוראלי והרפס גניטלי.

 

איפה הרפס יכול להופיע?

הרפס נגרם על ידי שני וירוסים דומים, וירוס הרפס מסוג 1 (HSV-1) והרפס מסוג 2 (HSV-2). הרפס יכול להופיע באזורים שונים בגוף כמו הנרתיק, איבר המין, צוואר הרחם, שק אשכים, ירכיים, הגרון, סביב העיניים (נדיר) והתופעה הנפוצה ביותר היא באזור הפה. גם אם לא היה לכם הרפס עד היום, הרפס יכול להתפשט עקב מגע מעור לעור עם האזור הנגוע. לכן, במהלך יחסי מין, נשיקות וכד', הסבירות להידבקות בווירוס הוא גבוהה יותר. מרגע בו יש לכם הרפס לא ניתן למצוא תרופה למיגור התופעה החוזרת. עם זאת, יש תכשירים שונים שיכולים לסייע לכם להקל על הסימפטומים שיכולים לכלול כאב, צריבה קלה ותסמינים קלים. בנוסף, ברגע בו אתם נוטלים תרופות ייעודיות תוכלו להוריד את הסבירות להדביק אנשים אחרים בנגיף.

 

סוגי הרפס:

סוגי ההרפס הנפוצים הם הרפס אוראלי והרפס גניטלי. עם זאת, קיימים סך הכל שמונה סוגים של הרפס שבמונחים רפואיים מוכרים בתור HHV. ריכזנו עבורכם את כלל סוגי ההרפס:

  • הרפס סימפלקס 1 – ההרפס המוכר, הרפס באזור השפתיים.
  • הרפס סימפלקס 2 – הרפס גניטלי התוקף באזור איברי המין.
  • וריצלה-זוסטר (HHV-3) – הרפס בעל השלכות רפואיות שונות, וירוס הגורם לאבעבועות רוח.
  • אפשטיין בר (HHV-4) – נגיף ממשפחת ההרפס הגורם למחלת נשיקה ובמקרים חריגים גם לסרטן הלוע.
  • ציטומגלו (HHV-5) – מחלה שעשויה לפגוע ברשתית הראייה (רטיניטיס).
  • נגיף Roseolovirus – נגיף נדיר ממשפחת ההרפס אשר עשוי לגרום למחלת האדמדמת.
  • הרפס HHV-7 – תכונותיו זהות לנגיף Roseolovirus.
  • הרפס HHV-8 – נגיף זה עלול להוביל למחלות סרטן העור (סרקומת קפושי).

אלו הם כל סוגי ההרפס, אך שימו לב כי הרפס מזוהה יותר עם הרפס סימפלקס 1 ו-2. במקרים נדירים הרפס יכול להתפתח למחלות מסכנות חיים.

 

מה ההבדל בין הרפס גניטלי להרפס אוראלי?

ההבדל בין שני סוגי ההרפס יהיו במיקום בלבד, התסמינים לרוב יהיו זהים ואינם מסכנים חיים. הרפס יכול להופיע על כל חלקי הגוף ולאו דווקא על השפתיים בלבד. התחושות זהות ולכן קל לזהות האם מדובר על הרפס או תסמין אחר. בדרך כלל כבר בשלבים הראשונים של ההרפס נוכל לזהות שמדובר בהרפס וככל שנקדים תרופה למכה ככה ההרפס יהיה פחות גלוי. הרפס גניטלי הוא הרפס שהסובל מקבל באזורים הבאים: צוואר הרחם, פי הטבעת, איברי המין, אזור הנרתיק, שק האשכים, ישבן וירכיים פנימיות – כל אלו תחת משפחת ההרפס הגניטלי.

 

הרפס אוראלי הוא הרפס שלרוב יופיע על השפתיים, אך עשוי להופיע גם באזור הפה והגרון. כיוון שמדובר על שני זנים שונים, כל זן אוהב לחיות במקום שלו ולנו אין שליטה על כך. הזן של הרפס גניטלי יכול להופיע גם באזור הפה לאחר מין אוראלי. הפצת הרפס לחלקים אחרים בגוף יכולה לנבוע עקב מגע בפצע ההרפס ולאחר מכן מגע במקום אחר, באיבר המין, העיניים ללא חיטוי ידיים – כך גם ניתן להעביר הרפס למישהו אחר.

 

הרפס מדבק יותר כאשר הפצע עדיין פתוח ולח, הנוזלים של ההרפס מפיצים את הנגיף באופן קל יותר ולכן חשוב להיעזר בתכשירים ייעודיים לייבוש הפצע. יש אנשים שיש להם הרפס כל חייהם (הנגיף קיים בהם), אך עדיין לא התפרץ. הנגיע יכול להתפרץ גם עקב לחץ ותסמינים נפשיים.

 

למעבר לאתר לעוד מידע בנושא הרפס ודרכי התמודדות

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן