התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

השפעות חרדה על התפקוד המיני

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

חרדה משפיעה כמעט על כל תחום בחיים ואנשים שסובלים מחרדה עסוקים במשך שעות רבות בדאגות ובניסיון לדכא תסמינים שהתפתחו אצלם כתוצאה מהחרדה. אחד התסמינים הפיזיים המוכרים אצל גברים היא אין האונות, או במילים מוכרות יותר – אימפוטנציה. בדרך כלל המלחמה בתופעה גורמת לעוד חרדה וכך נוצר לו כדור שלג שקשה מאוד לעצור ללא הטיפול המתאים. למעשה, מדובר על מעין מעגל אימה שמתחדש את עצמו – החרדה גורמת לאין האונות, התופעה מגבירה את החרדה ותחושת היכולת וגורמת לעוד חרדה, שגורמת לעוד אין אונות וכן הלאה. 

 

כיצד חרדה משפיעה על התפקוד המיני?

אין בכך ספק בכלל – אין אונות היא תסמין של חרדה, ואם אדם סובל מחרדות ובעיה בתפקוד המיני, מדובר על תסמין ישיר של החרדה. קשה לאבחן את הנושא, במיוחד אם ישנה הכחשה לנושא החרדה ואם יש ניסיון להילחם בתופעה באופן עצמאי וללא שיתוף אנשים מבחוץ. הקשר לאין אונות סבוך, עדיין לא ברור לגמרי כיצד המנגנון לאין אונות בעקבות חרדה פועל אך במרבית המקרים ניתן לראות בבירור שמדובר בתופעה של שאינה קשורה למצב פיזי של אדם. 

כאשר המוח שלנו נמצא במצב של חרדה קשה מחקרים הוכיחו שישנם חלקים במוח שנמצאים בהאטה, בחלק מהגברים עשויה ההאטה הזו להיות בחלק במוח הקשור למשיכה מינית. החרדה יכולה להקשות על המיקוד הכללי, היא מסיחה את הדעת, היא יוצרת רגשות שליליים ואלה כולם יחד מפריעים לאונות ולאפשרות לקיים יחסי מין. 

 

דרכי התמודדות וטיפול

טיפול באין אונות צריך להיעשות בשלבים, כאשר השלב הראשון צריך להיות הכרה במצב. אדם שסובל מחרדות צריך להבין שהוא נמצא במצב המנטלי בו הוא נמצא, ושהוא זה שמשפיע בצורה כזו על אין האונות ולבטח על תפקודים נוספים. יש לשפר את ההרגשה הטובה כדי לאפשר לגוף לנוח מהחרדות ובדרך כלל תקשורת טובה עם בני הזוג מאפשרת הקלה מסוימת. 

יש להימנע מאותו כדור שלג שמתגלגל, שכן גברים שמנסים לשמור לעצמם את התסמינים השונים של החרדה תוך תקווה שהתפקוד המיני יחזור לקדמותו רק מגבירים לעצמם את הבעיה. רצוי להסביר לבני הזוג את המצב, להיות פתוחים בנושא ואף לגשת לטיפול אצל פסיכיאטר מומחה בחרדה כדי לקבל ייעוץ ובמקרה הצורך וטיפול תרופתי מתאים, למעוניינים לחצו כאן לייעוץ בנושא חרדה עם מומחה בתחום. 

יש לזכור – אם הטיפול העצמי לא הצליח ואם אין האונות נמשכת כבר תקופה, הסיכוי להצליח לצאת מהמצב ללא סיוע מבחוץ אינו גבוה. למרות שהנושא לא מדובר מספיק, התופעה נפוצה בהרבה ממה שאנשים יכולים לדמיין. אנחנו חיים בעולם לחוץ מאוד שמשפיע על כל אורחות החיים. בעולם שכזה בו יש מגברים ציפיות רבות, דווקא הגברים שיודעים לעצור רגע, להתבונן פנימה, לדבר ולהגיע לטיפול יהיו אלה שייהנו מחזרה לתפקוד מיני אך לא רק – הם יזכו לטפל בבעיה הראשית שמעכבת אותם בחיים בתחומים רבים נוספים, והיא כמובן החרדה. 

לסיכום, בין אם בשיתוף ובין אם לא, במידה ואין הצלחה בטיפול עצמי לאורך תקופה מומלץ מאוד לפנות לגורם מקצועי, להניח את המגננות ולטפל בשורש הבעיה כדי לזכות ולחזור למסלול.

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן