התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

אילו תרופות גורמות לפגיעה בתשוקה ובחשק המיני?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

חוסר חשק מיני הוא תופעה שכיחה ביותר שיכולה לפגוע הן בגברים והן בנשים. בעיה זו יכולה להוביל לפגיעה חמורה באיכות החיים וכן לגרום לבעיות במערכת היחסים הזוגית ובהערכה העצמית.

ישנו מגוון רחב ביותר של גורמים שיכולים להוביל לירידה בחשק המיני, שחלקם נחשבים לקשים או מאתגרים מאוד לאבחון ולא מעט מהם מאתגרים מאוד לטיפול. במאמר שלפניכם נתמקד באחד הגורמים השכיחים לחוסר חשק מיני, הנחשב לפשוט מאוד לאבחון ואף יותר מכך, לטיפול.

כפי שכבר הסגירה אותנו הכותרת, הכוונה היא לסוגים שונים של תרופות הגורמות לפגיעה בחשק המיני. למעשה, כאשר אישה או גבר מתלוננים על ירידה בחשק המיני, אחד הגורמים הראשונים שיש לשלול הוא שימוש בתרופה המשפיעה על רמת החשק המיני. אם מתברר כי אכן המטופל או המטופלת נוטלים תרופה שיש בה כדי לפגוע בחשק המיני, בדרך כלל ייעשו ניסיונות להחלפת התרופה באחרת על מנת לשקם את רמת החשק.

SSRIs – מעכבים בררנים של ספיגה חוזרת של סרוטונין

קבוצה של תרופות נגד דיכאון הכוללת בין היתר את התרופה המפורסמת פרוזק ואת התרופה המפורסמת לא פחות, הנקראת ציפרלקס. תופעות לוואי אפשריות נוספות הרלוונטיות לתרופות במשפחה זו הן הפרעות אכילה, עצבנות, כאבי ראש, רעד ועוד. מעבר להפרעות ברמת החשק המיני, התרופות במשפחה זו יכולות לגרום גם לפגיעה בתפקוד המיני.

נוגדי דיכאון טריציקליים

גם נוגדי דיכאון מהדור הישן, כלומר נוגדי דיכאון טריציקליים, עלולים לגרום לירידה משמעותית בחשק המיני הן בנשים והן בגברים.

גלולות למניעת הריון

גלולות למניעת היריון עלולות לגרום לשינויים ברמות הטסטוסטרון הזמין בדם. הטסטוסטרון הוא הורמון המין הזכרי המשפיע בין היתר על רמת החשק המיני. אם אכן מתברר כי הגלולות הן אלו שמשפיעות על רמת החשק המיני של המטופלת, ניתן להציע מעבר לגלולות מסוג אחר או מעבר לשימוש באמצעי מניעה מסוג שונה, שלא משפיעות על החשק המיני.

Proscar – תרופה לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית

המרכיב הפעיל בתרופה זו נקרא finasteride ותפקידו הוא למנוע את ההמרה של הטסטוסטרון הלא פעיל לצורה הפעילה שלו. רמות נמוכות של טסטוסטרון פעיל, משמעותן רמה נמוכה של חשק מיני בהתאמה. אם ישנו רצון להפסיק את הנטילה של התרופה, ניתן לבחור לרוב בהליך שבו מסירים חלק מהערמונית בניתוח פשוט יחסית הנמשך כשעה.

Propecia – תרופה נגד נשירת שיער

תרופה זו פועלת באופן דומה ל- Proscar, אך ניטלת במינונים נמוכים יותר. כשני אחוז מהגברים שעושים שימוש בתרופה זו מדווחים על ירידה בחשק המיני. יש לציין כי רוב המשתמשים בתרופה זו הם גברים צעירים ללא בעיות בערמונית.

אנטיהיסטמינים

ישנם מטופלים המדווחים על ירידה בחשק המיני לאחר נטילת אנטיהיסטמינים מסוגים שונים. על מנת למנוע מצב שבו נטילת אנטיהיסטמינים מחבלת בחיי האהבה, ניתן לתזמן את נטילת התרופות באופן כזה שלא יתנגש עם המפגשים המיניים. בדרך כלל, השפעת התרופות על החשק המיני זמנית מאוד וחולפת תוך יממה אחת לכל היותר.

קנאביס רפואי

רבים לא יודעים זאת, אך אחת מתופעות הלוואי של השימוש בקנאביס רפואי או מריחואנה רפואית היא אובדן החשק המיני ובעיות בתפקוד המיני.

אופיואידים ומשככי כאבים מסוגים שונים

אופיואידים יכולים להיות לא פחות מברכה בכל הקשור לשיכוך של כאבים והרגעה, אך קללה בכל הקשור לחשק המיני כשהדבר נכון גם בנוגע לסוגים שונים של תרופות לשיכוך כאבים, שאינן נמנות עם משפחת האופיואידים. הכוונה היא למשל תרופות כמו לדוגמה פרקוסט, אוקסיקונטין, פרצטמול.

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן