התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

שחלות פוליציסטיות ותפקוד מיני

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

תסמונת שחלות פוליציסטיות היא הפרעה הורמונאלית שכיחה בקרב נשים בגיל הפריון. נשים עם ההפרעה סובלות מציסטות קטנות רבות ומוגדלות, אשר ממוקמות לאורך הקצה החיצוני של כל אחת משחלותיהן.

אחת הבעיות העיקריות הקשורות לתסמונת, היא תפקוד מיני לקוי. רוב הנשים הסובלות ממצב זה, מדווחות על הפרעה בתפקוד המיני. חלק מהתסמינים הנפוצים ביותר של שחלות פוליציסטיות, דוגמת עלייה במשקל, אקנה והתקרחות, משפיעים לרעה על הבריאות המינית, גורמים להערכה עצמית ירודה, ומפחיתים את הביטחון המיני.

יחד עם זאת, תסמונת שחלות פוליציסטיות היא מצב בו ניתן לטפל באופן ממוקד, על מנת למזער את התסמינים ולשפר את איכות החיים.

שחלות פוליציסטיות ותפקוד מיני: מה הקשר?

דחף מיני נמוך עשוי להיות גורם לדאגה לעיתים קרובות. אך תקופה ממושכת של ירידה בתפקוד המיני, עשויה להצביע על בעיה רפואית רצינית, הקשורה למגוון מצבים דוגמת דיכאון, הפרעה רגשית הקשורה למיניות, עייפות ומתח. בנוסף, עשוי המצב להיות אף תוצאה של חוסר איזון הורמונאלי, ובמיוחד של שחלות פוליציסטיות.

תסמונת שחלות פוליציסטיות גורמת למצב של אי פריון, הפרעות במחזור החודשי או העדרו, צמיחת שיער עודפת או נשירת שיער ועלייה במשקל. התסמונת משנה את מצבה הנפשי והרגשי של האישה, ובהתחשב במכלול התסמינים, היא עשויה אף להוות את הסיבה העיקרית של ההפחתה בדחף המיני.

כיצד ניתן לטפל במצב?

ניתן לטפל בתפקוד המיני המושפע לרעה בשל תסמונת שחלות פוליציסטיות, בעזרת גישת טיפול משולב, המטפלת במספר היבטים. השיטות אותן נוקט עולם הרפואה על מנת לשפר את הבריאות המינית באופן כללי, מומלצות אף לטיפול בתסמונת. הטיפולים הטבעיים כוללים:

פעילות גופנית – פעילות גופנית סדירה היא בעלת השפעה חיובית על הגוף ומסייעת לירידה במשקל, משפרת את דימוי הגוף ואת מצב הרוח הכללי.

הפחתת צריכת אלכוהול מופרזת – שינוי חיובי זה באורח החיים מומלץ לטיפול בתסמונת שחלות פוליציסטיות, היות וצריכת אלכוהול מופרזת מפחיתה את החשק המיני.

הפסקת עישון – עישון מגביל את זרימת הדם, במיוחד דרך נימים קטנים באיברי המין, מה שיכול להגביל את התגובה והעוררות המינית.

יוגה – תרגול יוגה מקדם את השלווה הפנימית ומסייע לגמישות הגוף. בהתאם, משתפרת הבריאות הנפשית הכללית והביטחון העצמי גובר. קיימות שיטות יוגה מסוימות המתמקדות בתפקוד ואנרגיה מיניים.

ייעוץ – טיפול המורכב מתקשורת פתוחה נועד לטפל בבעיות ביטחון עצמי הקשורות לתסמונות שחלות פוליציסטיות, והוא חיוני לבריאות המינית. הקניית כלים לתקשורת עם בן הזוג אודות חוסר הביטחון, עשויה להגביר את האינטימיות ולשפר את הבריאות המינית.

הקפדה על תזונה בריאה – תזונה נכונה היא הבסיס לטיפול בתסמונת שחלות פוליציסטיות, ועשויה לתרום לתחושת הרווחה. דגנים מלאים, חלבון רזה, וכן שפע של פירות וירקות, עשויים לסייע לירידה במשקל, לשפר את גוון העור, להבריא את מצב השיער ולהעניק אנרגיה לגוף. יתרונות אלו מסייעים להתמודדות עם התסמינים ומהווים השפעה חיובית על הבריאות המינית.

טיפול תרופתי לשיפור המצב

טיפולים רפואיים לבעיות בתפקוד המיני, עשויים לטפל גם בתסמונת שחלות פוליציסטיות. התרופות הנרשמות בדרך כלל כוללות:

תרופות נוגדות דיכאון – קבלת טיפול לדיכאון או חרדה עשוי להועיל על מנת להגביר את החשק והתגובה המינית.

שימוש בחומר סיכה – לעיתים יחסי מין כואבים הקשורים לתסמונת, עשויים להיות הגורם לתפקוד מיני לקוי, כך שחומר סיכה בנרתיק עשויה להועיל במיוחד אם אישה חווה יובש.

בריאות מינית חשובה מאוד לאיכות חיים טובה, ולכן אפשרויות הטיפול המוצעות מטפלות בשורש הבעיות הנובעות משחלות פוליציסטיות. לעיתים, שילוב של טיפולים טבעיים ותרופתיים, מספקים הבדל עצום בסיפוק המיני ומעניקים הקלה לתסמינים השוחקים את הביטחון העצמי ושביעות הרצון מהיחסים האישיים.

שחלות פוליציסטיות
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן