התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

יחסי מין אחרי הלידה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

זהו, תשעת חודשי ההיריון הארוכים הגיעו לקיצם ולבית הצטרף תינוק חדש, קטן וחמוד שיודע בעיקר לבכות, למלא את החיתול ולדרוש אוכל ותשומת לב. פתאום בני הזוג מוצאים את עצמם מכרכרים 24 שעות ביממה סביב היצור החדש שפלש אל הבית ושינה לחלוטין את שגרת החיים שלהם.

יש הרבה שינויים אליהם צריך להסתגל אחרי הלידה- שעות השינה (או יותר נכון- חוסר שעות השינה), הגוף שחוזר לעצמו בצורה לא מספיק מהירה, סדר העדיפויות האחר וכמובן- מילוי אחר רצונות העולל החמוד והצווחן.

אחד הקשיים העיקריים עימם מתמודדים בני זוג לאחר לידה הוא שאלת קיום יחסי המין. לעיתים קרובות, יחסי מין בזמן ההריון הולכים ודועכים בצורה ניכרת לקראת סוף ההיריון –  האישה מרגישה כבדה, התנוחות נעשות בעייתיות ולפעמים הגבר מפחד לפגוע בעובר. הציפייה היא שתגיע כבר הלידה כדי שניתן יהיה לשוב ולקיים יחסי מין כמו בעבר.

האם ניתן לקיים יחסי מין מיד לאחר הלידה?

הלידה גורמת לטראומה לא קטנה לנרתיק ולרקמות המרכיבות אותו. במהלך הלידה נוצרים בו קרעים קטנים שצריכים להתאחות. בנוסף, בלא מעט לידות יש צורך לבצע חיתוך של הפרינאום בכדי להקל על יציאת ראש התינוק, הפרינאום נתפר וגם חתך זה דורש תקופת החלמה.

החשק המיני של הגבר מאפשר לו לרצות לקיים יחסי מין ברגע שהאזור "התפנה" והתינוק לא נמצא שם יותר. לנשים הנושא הוא קצת יותר מורכב. מעבר להורמונים המשתוללים שלא בדיוק תורמים לחשק ולרצון לקיים יחסי מין, קיום יחסי מין בתקופת "משכב הלידה" יכול להיות מלווה בכאבים, דליפת שתן וחוסר נוחות לאישה.

משכב הלידה הוא הכינוי שניתן לששת השבועות הראשונים שלאחר הלידה. בתקופה זו האישה "חוזרת לעצמה" מהשינויים שעברו על גופה במהלך ההיריון- הרחם מתכווץ חזרה לגודלו המקורי, הבצקות שנוצרו בחודשי ההיריון האחרונים נעלמות, הנרתיק שהתרחב כתוצאה מהלידה מתכווץ חזרה, וההורמונים בגוף חוזרים לרמותיהם התקינות. תקופת משכב הלידה מלווה גם במצבי רוח משתנים וגם אלה יכולים להשפיע על החשק והרצון לקיים יחסי מין.

קיום יחסי מין בפעם הראשונה אחרי הלידה יכול להזכיר מאוד את הפעם הראשונה בכלל – נשים לא מעטות מדווחות על כאב ותחושת צריבה. ניתן להקל על כאבים אלה על ידי מריחה של חומרי סיכוך על בסיס מים, חומר זה יקל גם על תחושת היובש בנרתיק שנגרמת כתוצאה מהפרשה של ההורמון אסטרוגן.

איך שומרים על הגחלת?

גם כאשר האישה אינה בשלה עדיין לקיים יחסי מין, זה לא אומר שצריך לכבות את האש. יחסי מין אוראליים, ליטופים, חיבוקים ונשיקות הם דרך מצוינת להפגין חיבה ולשמור על אש נמוכה שניתן יהיה להצית בהמשך ללהבה בוערת.

חשוב לציין כי בשבועות הראשונים לאחר הלידה, עם כל הרצון הטוב של בעלים מסוימים, אסור לגבר להעניק מין אוראלי לאשתו. הסיבה לכך היא שקיימים פצעים פתוחים בנרתיק שעדיין לא חזר לעצמו, ואלה יכולים להזדהם בקלות מהחיידקים הרבים שנמצאים בפה של כל אחד מאיתנו.

מרכיב נוסף חשוב לחיי מין בריאים אחרי לידה הוא סבתא וסבא. ואם אלה אינם פנויים אז בייביסטר. אחד מהשניים הנ"ל, אם יגיע לבית ההורים הצעירים פעם אחת בשבוע ויפנה להם זמן לעצמם, יכול לעזור המון בחיזוק הקשר הזוגי ומתן אפשרות להורים הטריים לצבור אנרגיות וכוחות.

לסיכום, יחסי המין לאחר הלידה יכולים להיות שונים מאלה שהיו לפני כן. חשוב מאוד שלא להזניח את הנושא ומצד שני לגלות התחשבות בצרכים ובקשיים שיש לכל אחד מבני הזוג בתקופה עמוסה רגשית זו.

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן