התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

מחלות מין וגברים

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מדווח על נתונים לפיהם מדי שנה מופיעים כמעט עשרים מיליון זיהומים חדשים של מחלות מין (STD). גברים עשויים שלא להבין שהם נגועים, היות ולא תמיד מופיעים תסמינים. יחד עם זאת, אין פירוש הדבר שמחלות אלו אינן משפיעות על הבריאות.

תסמיני מחלות מין

כשהתסמינים מתרחשים בקרב גברים, הם עשויים לכול:

  • כאב או צריבה במהלך מתן שתן.
  • צורך להשתין בתדירות גבוהה יותר.
  • כאב במהלך זקפה ושפיכה.
  • נוזל חריג מהפין, צבעוני או בעל ריח עז במיוחד.
  • בליטות, שלפוחיות או פצעים על הפין או איברי המין.

מחלות מין נפוצות בקרב גברים

מחלות המין הנפוצות ביותר המשפיעות על גברים כוללות:

איידס

התסמינים כוללים חום, פריחה, כאב גרון, ובלוטות לימפה נפוחות. התסמינים מחריפים ככל שהזיהום מתקדם. מחלת איידס נחשבת לשכיחה יותר בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים, בשל הסיכון הנוסף ללקות בזיהום כתוצאה מיחסי מין מין אנאלי.

המחלה אינה ניתנת לריפוי, אך ניתנת לטיפול באמצעות מספר סוגי תרופות לעצירת שכפול הנגיף והשתלטות על תאי הגוף.

כלמידיה – התסמינים כוללים כאב במהלך השתנה, כאבי בטן תחתונה, והפרשה מהפין. רוב הגברים עם מחלה זו אינם חווים תסמינים, ומומחים מאמינים כי מקרים רבים אינם מדווחים. הטיפול כולל אנטיביוטיקה וההתאוששות מתרחשת בתוך שבוע בערך.

הרפס – התסמינים כוללים גירוד וכאב, בליטות זעירות אדומות וכיבים העלולים בסופו של דבר להותיר גלדים.  המחלה מתפרצת גם ללא פצעים או תסמינים, והטיפול כולל תרופות אנטי ויראליות המטפלות בהתפרצויות, אך לא קיימת תרופה המרפאת הרפס.

יבלות באברי המין ווירוס הפפילומה האנושי (HPV) – התסמינים כוללים אזורים קטנים של נפיחות סביב הפין, יבלות בצורת כרובית, וגרוד סביב הפין. לא קיימת כיום בדיקה מומלצת לגברים, והטיפול כולל תרופה מקומית ליבלות. יחד עם זאת, ניתן אף להסירן בניתוח אם התרופה אינה עובדת.

זיבה – התסמינים כוללים צריבה במהלך השתנה, נוזל צהוב או ירוק וכאב באשכים. אם המחלה אינה מטופלת, הזיהום עלול להגביר את הסיכויים למחלת איידס. הטיפול כולל שתי תרופות.

מניעת מחלות מין

מחלות מין עלולות להשפיע על כל אדם הפעיל מינית, ללא קשר לגיל, גזע או נטייה מינית. אך ניתן למנוע מחלות מין רבות. התנזרות היא השיטה היחידה להגנה מפני המחלות, אך יש לגלות מודעות לשינויים בגוף, ולהקפיד על יחסי מין בטוחים, כך שהסיכון להעברת הזיהום פחות סביר.

מחלות מין ניתנות להעברה באמצעות מין נרתיקי, אוראלי ואנאלי. קונדומים משמשים להגנה ביחסי מין נרתיקיים אוראליים ואנאליים. התקנים דנטאליים ומחסומים אחרים לפה משמשים לכ סוג של מין אוראלי.

חושבים שיחסי מין אוראליים נטולים סיכונים? תחשבו שוב. מחלות מין רבות ניתנות להעברה באמצעות אקט מיני זה, כולל עגבת, הרפס וזיבה.

מחלות מין מתפשטות בקלות במהלך יחסי מין אנאליים – הן נפוצות יותר בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים, אך לא משנה מה הנטייה המינית, יש לטפל היטב בבריאות המינית באמצעות הקפדה על יחסי מין בטוחים ובדיקה קבועה למחלות מין.

בדיקות למחלות מין

מומלץ לאנשים שאינם במערכת יחסים ארוכת טווח, להיבדק באופן קבוע למחלות מין. למרות שיחסי מין בטוחים יעילים להפחתת הסיכון להידבקות, הגנה זו אינה מושלמת. תוצאות הבדיקות זמינות בתוך מספר ימים עד שבוע. חלקן עשויות לכלול דגימות שתן פשוטות, אך אחרות עשויות לכלול בדיקות דם.

כדי לקבוע את סוג הבדיקות הנחוצות, יש לדווח לרופא בכנות על הסיכון המיני, וליידע אותו לגבי סיכון לחשיפה למחלות מין, או הצורך בבדיקה שגרתית למניעת הידבקות.

אולי יעניין אותך גם:

האם שגדון משפיע על התפקוד המיני בגברים? מחקר בדק

מפתיע: חוקרים מקפריסין גילו מה הגורם לירידה בתכיפות יחסי המין בקרב זוגות
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן