התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

קיום יחסי מין והדבקה בקונדילומה – השפעה על התפקוד המיני

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

קונדילומה היא מחלת מין הנחשבת לפעמים (ובטעות) כפוגעת בנשים בלבד ואשר מתבטאת בהגברת הסיכון לחלות בסרטן. למעשה, מדובר במעין יבלת, אשר יכולה לפגוע בנשים ובגברים גם יחד והיא נוצרת כתוצאה מהידבקות בנגיף הפפילומה.

אמנם קיים סיכון (לא גדול) שהווירוס יוביל לסרטן צוואר הרחם או גידול מסוג אחר, אך עבור אחוז ניכר יותר מהחולים מטרידה השאלה האם זה משפיע על התפקוד המיני ואיך ניתן למנוע את ההידבקות בנגיף.

איך נדבקים וכיצד לטפל?

בדומה למחלות מין אחרות, גם ווירוס הפפילומה, הגורם שמביא לאחר מכן להדבקה בקונדילומה, מועבר במגע מיני. עם זאת, חשוב לדעת שניתן להידבק גם אם לא מקיימים מגע מיני מלא, אלא חלקי. מגע באזור שבו מופיעה יבלת עלול להביא להידבקות ולעיתים זה קורה גם כאשר נשא הנגיף סובל מיבלת קטנה, כמעט בלתי נראית ואפילו לא מורגשת. הדבקה אפשרית גם אין לא קיימת יבלת כלל, אך מצב זה נדיר הרבה יותר. ההערכה גורסת שגם לאחר קיום מגע מיני חד פעמי ניתן להידבק בקונדלימה אולם יש אנשים שלא יפתחו את המחלה גם לאחר מגע מיני חוזר ונשנה עם גבר או אישה שהם נשאים של הווירוס. טרם הובררה הסיבה לכך.

היצר המיני לא נפגע

מבחינת ההשפעה על התפקוד המיני, הרי שלא ניתן לומר שקונדלימה, גם כאשר מופיעים נגעים ויבלות במספר רב, מפחיתה את היצר המיני. גם אין קשר הכרחי בין כמות או השטח שבו מופיעות היבלות לבין התחושה שמרגישים. קונדילומות יכולות להופיע בתוך הנרתיק אצל נשים או על גבי הפין בקרב גברים. יש כאלה שאצלם ישנה התפשטות של קונדילומות לעבר אזור האשכים או סביבות פי הטבעת. יש כאלה המדווחים על תחושה של גירוד או עקצוץ באזור הנגוע ולעומתם אצל אחרים מדובר בפגם שעיקרו אסתטי.

התפקוד המיני אצל הסובלים מהבעיה עשוי להפוך ללקוי בין אם מופיעים גירודים וקיימות הרבה יבלות ובין אם הקושי היחידי הינו אסתטי. במידה וסובלים מירידה ביצר המיני, הרי שהדבר בהחלט עשוי לנבוע מממד פסיכולוגי, מהקושי ביצירת קשרים מיניים ומהחשש להביא להדבקה של בן או בת זוג. כך, גם אם גברים שנדבקו בקונדילומה אינם סובלים מקושי להגיע לזקפה על רקע פיזיולוגי, הרי שהם עשויים לחוות קושי מסוג זה על רקע נפשי. גם בקרב נשים ישנה תופעה דומה, חששות מפני הגעה למצבים אינטימיים עם גברים וירידה בשביעות הרצון מחיי המין.

טיפול יכול לסייע

בדומה למחלות וירליות אחרות, כגון איידס למשל, ניתן להיות נשאים של הווירוס למשך זמן קצר או ארוך גם בלא לפתח סימפטומים גלויים. קיים חיסון יעיל שיכול להינתן כדי למנוע את אפשרות ההדבקה והוא נחשב ליעיל רק כאשר מקבלים אותו בגילאים צעירים יחסית, עוד לפני סיום הבגרות המינית או בשנים ספורות לאחר מכן. מי שלא התחסן וכבר נדבק יוכל להיעזר בשיטות טיפול להסרת יבלות – למשל תוך שימוש בחנקן נוזלי, לייזר, ניתוח או משחות.

על פי הסברים מלומדים של רופאים המתמחים במחלות מין, הטיפול בקונדילומה עשוי לארוך זמן ויש הזקוקים לטיפולים חוזרים ונשנים כדי להעלים את היבלות המציקות. על מנת להקטין את ההשפעה על התפקוד המיני חשוב להיות נחושים בהתמודדות עם המחלה ומומלץ לשמור על פתיחות עם בני או בנות הזוג. קיום יחסי מין מוגנים יקטינו מאוד את סיכויי ההדבקה ומומלץ שלא להרבות ביחסים לא מוגנים ובפרט עם פרטנרים רבים. לסובלים מפגיעה בביטחון העצמי, כדאי לשלב מענה פסיכולוגי או סקסולוגי מקצועי.

אולי יעניין אותך גם:

לא מה שחשבתם: זו האוכלוסייה החשופה ביותר למחלות מין

השפעת הקונדילומה על התפקוד המיני
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן