התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

חרדת ביצוע אצל גברים

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

סקס אמור להיות חוויה מהנה, אך לגבר קשה לחוש אינטימיות עם בת זוגו כאשר הוא סובל ומתמודד עם חרדת ביצוע אצל גברים, בעודו תוהה ללא הרף האם הוא מבצע נכון? האם בת הזוג שלו נהנית? האם הוא נראה טוב?

גברים רבים, ללא קשר לגיל, מערכת יחסים או נטייה מינית, סובלים מחרדת ביצוע מינית. מצב זה מתקיים כאשר אדם צופה סוג כלשהו של בעיה במהלך ביצוע האקט המיני. כתוצאה מציפייה זו, הוא חווה חרדה או פאניקה בעת הפעילות המינית, מצב אשר מוביל אותו לקושי בקבלת זקפה, שפיכה מוקדמת או מאוחרת, או רצון להימנע כליל מקיום יחסי מין. כמו כן, עוררות מינית קשורה באופן הדוק לרגשות. כאשר המוח לחוץ מכדי להתמקד ביחסי המין, הגוף אינו יכול לחוות ריגוש או עוררות.

הגורמים לחרדת ביצוע מינית אצל גברים

סוגים רבים ושונים של דאגות עשויים לגרום חרדת ביצוע אצל גברים, ובכללם:

  • החשש מפני חוסר יכולת לתפקד ולספק את בת הזוג מבחינה מינית
  • דימוי גוף ירוד
  • קשיים במערכת היחסים
  • סינדרום האלמן – קושי ביצירת אינטימיות עם בת זוג חדשה לאחר אובדן של בת הזוג.
  • דאגות לגבי חוסר זקפה
  • דאגות לגבי פליטת זרע מוקדמת או זמן רב מידי עד להגעת האורגזמה
  • חרדה לגבי חוסר אפשרות לגרום אורגזמה לאישה או לגרום לה סיפוק והנאה מהחוויה המינית
  • עישון, צריכת סמים, שתיית אלכוהול.

חרדות אלו גורמות לגוף להפעיל תגובה הקרויה "הילחם או ברח". הורמוני מתח דוגמת אדרנלין ונוראדרנלין משתחררים בסדרת תגובות אשר נועדו להכין את הגוף לברוח או להתעמת עם מצב של איום. כמובן שבת הזוג אינה מהווה איום, ולכן הבנת הסיבות לחרדה מועילה לאינטימיות.

כיצד מתבטאת חרדת ביצוע אצל גברים?

המצב הנפשי הוא בעל השפעה גדולה על היכולת להיות מגורה. גם אם בת הזוג מושכת מבחינה מינית, הדאגה לגבי גרימת הסיפוק עשויה להוות מכשול בעת קיום יחסי המין.

בקרב גברים, אחת מההשפעות של הורמוני הלחץ הוא הצרת כלי הדם. כמות מופחתת של דם זורמת אל הפין ומקשה על קבלת זקפה. גם גברים אשר בדרך כלל אין להם בעיה להתרגש מינית, עשויים לשמור על זקפה יציבה כאשר הם מתגברים על חרדת הביצוע מינית.

גברים חוששים מדחייה, גרימת אכזבה לבת הזוג או מבוכה בשל גודל הפין או איכות הזקפה. גברים אחרים חוששים לגבי המוניטין שלהם או שהם סובלים מחרדות אשר קשורות לגבריותם או נטייתם המינית. חרדת הביצוע פוגעת באדם באזורים חסרי הביטחון והפגיעים ביותר שלו, למרות שהביטוי לכך עשוי להשתנות מאדם לאדם.

מאהב מוסח דעת עלול לחוש ככישלון. גם אם הוא מסוגל לחוש גירוי, הסחת הדעת עלולה להפריע לו להגיע לאורגזמה. בסופו של דבר, חרדת ביצוע מינית מובילה למעגל תמידי. הגבר הופך להיות כל כך אובססיבי לגבי סקס, עד כי הוא אינו מסוגל לתפקד, מה שמוביל לחרדת ביצוע מינית גדולה יותר.

איך נתמודד עם חרדת ביצוע אצל גברים?

חרדת ביצוע אצל גברים יכולה להיות מטופלת בעזרת תרופות, ייעוץ רפואי ועוד. תרופות דוגמת ויאגרה, סיאליס או LaVitra, יעילות מאוד לגברים רבים. לעתים קרובות, תרופות אלו מועילות לשיקום הביטחון העצמי של הגבר. הן מאפשרות לו לדאוג פחות לגבי הזקפה, להשיב לו את האמונה כי הוא אכן יהיה מסוגל לתפקד, ולהתמקד בתחומים אחרים של האקט המיני.

יחד עם זאת, לעיתים גם תרופות אינן מנטרלות את החרדה לחלוטין, בעיקר כאשר המקור לחרדה מושרש ועמוק.

שמירה על תזונה נכונה, הקפדה על משקל תקין ולחץ דם, הקפדה על פעילות גופנית סדירה, הפסקת עישון והימנעות משתיית אלכוהול או צריכת סמים, עשויים לסייע במניעת מקרים של אין אונות.

טיפולים פסיכולוגיים ותרגילים רוחניים דוגמת מדיטציה ויוגה, עשויים להקל באופן משמעותי על הלחץ. גם טיפול פסיכולוגי זוגי עשוי לסייע לבעיה. ייעוץ עשוי לאתר את השורש לחרדת הביצוע ולפתור בעיות של חוסר ביטחון. הטיפול מתמקד במקור לחרדות ובחשש מפני אינטימיות, ומנטרל את מקורות החרדה לגבי הביצוע.

חרדת ביצוע אצל גברים
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן