התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

הפרעות זקפה והפרעות נשימה בשינה

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

דום נשימה בשינה היא הפרעת שינה הבאה לידי ביטוי בהפסקות בנשימה במהלך השינה. כאשר הפסקת הנשימה מתרחשת בתדירות גבוהה במהלך השינה, איכות השינה נפגעת ויש לכך השפעה משמעותית על איכות החיים של הסובלים מתופעה זו. סך הכול נראה כי שכיחות ההפרעה באוכלוסייה הכללית עומדת על כשישה אחוז.

דום נשימה חסימתי הוא מצב שבו במהלך השינה מתרחשת צניחה של החך הרך והלשון ונתיבי האוויר נחסמים. החסימה של נתיבי האוויר גורמת להפסקה של הנשימה ובעקבות כך יורדת רמת החמצן בדם והחולה מתעורר. יש לציין כי בדרך כלל החולה לא יזכור כי התעורר כלל. הפרעות נשימה בשינה נדירות יותר הן דום נשימה מרכזי שנגרם כתוצאה מבעיה נוירולוגית ודום נשימה משולב הכולל מרכיב מוחי ומרכיב חסימתי במקביל.

ההשפעה של הפרעות נשימה בשינה על הבריאות

הפרעות נשימה בשינה משפיעות על חיי הלוקים בהן במגוון רחב של דרכים. בדרך כלל התסמינים של הפרעות הנשימה יכללו נחירות רמות, ישנוניות במהלך היום, עייפות מוגברת ויובש בפה. בנוסף לכך, הפרעות נשימה בשינה מגדילות את הסיכוי לחלות במחלות לב, ביתר לחץ דם ובמגוון הפרעות פסיכיאטריות בדגש על דיכאון והפרעות קשב וריכוז.

מעבר לכל זה, נראה כי הפרעות נשימה בשינה מגדילות את הסיכוי של הלוקים בהן להיות מעורבים בתאונות דרכים, על רקע העייפות המשמעותית שהם חווים. לצד כל התסמינים והתופעות הנלוות שתוארו לעיל, נראה כי הפרעות נשימה בשינה עלולות לגרום גם לבעיות זקפה.

התגלית הישראלית

במחקר שבוצע על ידי ד"ר פילר גיורא, מומחה לרפואת שינה בטכניון וד"ר מרגל דוד, אורולוג מהמרכז הרפואי רבין, נבדקו 209 גברים שסבלו מהפרעות נשימה בשינה. הנחקרים חולקו לארבע קבוצות בהתאם למידת החומרה של ההפרעה ממנה סבלו.

במחקר התברר כי שמונים אחוז מהגברים שסבלו מהפרעות חמורות של דום נשימה בשינה, סבלו גם מהפרעות בזקפה. עוד נמצא במחקר כי ככל שההפרעה הנשימתית בשינה הייתה חמורה יותר – כך בעיות הזקפה היו חמורות יותר, כלומר שישנה התאמה בין מידת החומרה של שתי ההפרעות.

מה הם הגורמים הקושרים בין הפרעות הנשימה הפרעות בזקפה?

להלן כמה תיאוריות המנסות להסביר את הקשר בין הפרעות הנשימה בשינה להפרעות בזקפה:

  • כיום ידוע כי דום נשימה בשינה מקושרת עם פגיעה בכלי הדם הקטנים בגוף. לאור זאת, ייתכן כי הקשר לבעיות הזקפה עובר בפגיעה בכלי הדם הקטנים האחראיים להזרמת הדם לפין בזמן הזקפה. פגיעה בכלי הדם האלו יכולה לגרום לקושי בהגעה לזקפה מצד אחד ולקושי בשמירה על זקפה יציבה לאורך זמן מצד שני.
  • תיאוריה נוספת שמנסה לקשור את הפרעות הנשימה בשינה לבעיות הזקפה עוברת במסלול הפרשת הטסטוסטרון, הורמון המין הזכרי. נראה כי כאשר הגבר סובל מבעיות שינה שפוגעות באיכות השינה, הוא מפריש כמות קטנה יותר של טסטוסטרון. ייתכן מאוד כי ההפרשה המופחתת של הטסטוסטרון גורמת לפגיעה בזקפה.
  • גורם נוסף שיכול להסביר את בעיות הזקפה בגברים הסובלים מהפרעות נשימה בשינה הוא העייפות. השינה הלא איכותית גורמת לעייפות חמורה ועייפות חמורה ידועה כאחת האויבות הגדולות ביותר של החשק המיני, הנחוץ לצורך השגת זקפה.

על מנת לטפל בבעיות המיניות בקרב הסובלים מהפרעות נשימה בשינה יש בראש ובראשונה לטפל בהפרעות הנשימה. למעשה, במספר מחקרים שנערכו בתחום זה נמצא כי השימוש במכשיר CPAP בקרב הסובלים מהפרעות נשימה בשינה הביא לשיפור ניכר בתפקוד המיני של החולים, גם ללא כל טיפול מיני שהתייחס באופן ישיר להפרעות הזקפה.

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן