התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

האם הפלה עלולה לפגוע בתפקוד המיני?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

הפלה היא הפסקת הריון, באופן טבעי, מלאכותי, תרופתי או כתוצאה מעוולה של אחד הגורמים הרפואיים. לאחר סיום ההפלה, עולותהאם הפלה עלולה לפגוע בתפקוד המיני? אצל האישה כמה שאלות מהותיות לגבי המשך התפקוד שלה, כולל במישור המיני. אז האם הפלה עלולה לפגוע בפוריות האישה ובתפקוד המיני שלה? ומה חשוב לעשות כדי לצמצם עד למינימום האפשרי את סיכויי הפגיעה? על כך ועוד במאמר הבא.

כשטכנולוגיה פוגשת את עולם הרפואה

עד לפני כמה עשורים, נראה שהחששות של נשים מפגיעה בפוריות שלהן עקב הפלה היו מוחשיים באופן יחסי. בתקופה זו ההפלה נעשתה בצורה מורכבת, לרוב דרך ניתוחים, בהיעדר טכנולוגיה מתקדמת המשמשת לשיפור תוצאות הטיפול – וכמובן שגם להפחתת הסיכונים והסיבוכים בו. בתנאים האלו, ייתכן היה מצב בו אישה שעוברת הפלה (אפילו הפלה המוגדרת כמוצלחת) תסבול מהפרעות עתידיות בפוריות וביכולת שלה להיכנס להריון.

החדשות המעודדות הן שהטכנולוגיה המשמשת לביצוע הפלה השתפרה פלאים במרוצת השנים, ורואים את זה הן במקרה של הפלה בכדורים ועל אחת כמה וכמה במקרה של הפלה בניתוח. התרופות המשמשות כיום לביצוע הפלה, בשלבים המוקדמים יחסית שלה (עד שבוע 12), טומנות בחובן תופעות לוואי אשר אמורות לחלוף כעבור כמה ימים. בגזרה הניתוחית, החשש העיקרית הוא מניקוב של דופן הרחם במהלך הפרוצדורה. האמצעים בהם נעשה שימוש כיום מאפשרים לבצע את הגרידה ברמת דיוק ובטיחות גבוהה, כך שביצוע הפלה אצל רופא מיומן המשתמש בציוד תקין לא אמורה לגרום לסיבוכים מהסוג הזה.

תופעות שכיחות בחודשים שלאחר ההפלה

בהרבה מקרים, אישה העוברת הפלה מגלה כי תופעות הלוואי בימים שלאחריה מקשים על התפקוד המיני, על החשק המיני ובטח על קיום יחסי מין. אולם ברוב המקרים המצב צפוי להשתפר בהדרגה. האישה אמורה להיות מסוגלת לקיים יחסי מין כבר לאחר כמה ימים, או לכל היותר מספר שבועות. מבחינה מעשית, הדבר מתאפשר לרוב עם הפסקת הדימום באזור והפחתת הכאבים הצפויים ללוות את האישה בתקופה הקצרה שלאחר ההפלה.

באשר לטווח הארוך יותר, התמונה מעט יותר מורכבת. למרות שמבחינה טכנית האישה יכולה להיכנס להריון כבר מרגע בו מופיע המחזור הראשון שלה לאחר ההפלה, רוב הרופאים ימליצו לאישה להמתין פרק זמן של כשלושה חודשים לפחות לפני שהיא מנסה להיכנס בשנית להריון. אחרת, כן ייתכן תרחיש בו העובדה שהמערכת הפנימית של האישה לא שוקמה באופן מלא תביא לסיבוכים שונים במהלך ההריון ולהגדלת הסיכויים להפלה טבעית של העובר.

ואפרופו הפלה טבעית: אם בנקודת ההתחלה ההפלה שעברה האישה הייתה טבעית, ולא יזומה או מלאכותית, אשר הכניסה להריון הבא שלה אמורה להיות פשוטה ובטוחה יותר.

הסיכויים להפלות חוזרות ונשנות

בצד האופטימי פחות, ישנן נשים אשר חוות הפלה טבעית כמה וכמה פעמים. ככל שהן עוברות יותר הפלות טבעיות, כך הסיכון להפלה עתידית בהריון הבא עולים. במקרים מהסוג הזה חשוב לנסות לרדת לשורש הבעיה ולברר עם רופא מומחה לגניקולוגיה מה עלולות להיות הסיבות המונעות מהאישה לשמור על הריונות תקינים. פעמים רבות מדובר במצבים שהם ברי טיפול, כך שאבחון נכון עשוי – פשוטו כמשמעו – ליצור חיים.

כיצד ניתן להגדיל את סיכויי הכניסה להריון?

מלבד הניסיון לראות האם האישה סובלת מבעיה שורשית אשר פוגעת ביכולת שלה לקיים הריון (למשל במישור ההורמונלי, הפיזיולוגי או הביולוגי), חשוב שהיא תקפיד על כמה דגשים חשובים במהלך תקופת הפוריות שלה. אישה אשר חווה הפלה טבעית רצוי שתברר האם היא סובלת ממחלות רקע שעלולות להסביר את ההפלות, ולטפל במחלות בהתאם.

רצוי להימנע מכל משמר מהרגלים המזיקים לבריאות האישה וליכולת הפוריות שלה, דוגמת שתייה מאסיבית של משקאות אלכוהוליים, עישון וכן הלאה.

במישור הנפשי, אין ספק שהפלה עלולה להותיר אצל האישה צלקת של ממש, שעלולה להשפיע על ההריונות הבאים שלה. חשוב לנסות לקחת דברים בפרופורציה הנכונה, ולא להסס לפנות לייעוץ פסיכולוגי או פסיכיאטרי במידת הצורך.

מקורות ולקריאה נוספת:
What You Should Know About Pregnancy After Abortion – Healtline Parenthood
Pregnancy After Miscarriage: What You Need to Know – Mayo Clinic
Conception After an Abortion: Is it Possible?

האם הפלה עלולה לפגוע בתפקוד המיני?
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן