התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

דיכאון ובעיות בתפקוד המיני

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

מחקרים רבים מתייחסים לקשר שבין דיכאון ובעיות בתפקוד המיני. למעשה, גם בהגדרה הקלינית עצמה של דיכאון ישנה התייחסות ישירה לנושא של אי-תפקוד מיני והקשר בין שתי התופעות. ההשפעה ההדדית בין שתי אלו הינה מהותית, וניתן לראות לא פעם כיצד הדיכאון יכול להתחזק כתוצאה מבעיות בתפקוד המיני, וכן להפך.

השלכות בעיות נפשיות על התפקוד המיני

דיכאון הוא הפרעה נפשית נפוצה ביותר, אשר נותנת אותותיה ברמות שונות ואופנים שונים באוכלוסייה. בניגוד לשיח היומיומי, אדם הסובל מדיכאון חווה תסמינים שונים ולתקופה ממושכת, כשההשפעה העיקרית היא הפרעות בתפקוד המיני.

באופן כללי, תופעות אלו אינן חייבות להופיע יחד כולן, ובהחלט אפשרי כי רק חלק מהן יהוו השפעה בפועל. עם זאת, חשוב כי אלו יזוהו על פני תקופה ממושכת ולא באופן נקודתי בכדי שנוכל לדבר על דיכאון. הפרעות בתפקוד המיני אכן יכולות להעיד על דיכאון, אך לעתים הן יכולות להיות תוצר של דיכאון.

אדם שסובל ממצב רוח ירוד עשוי לחוות העדר חשק מיני, ולעתים עד לכדי סלידה ממגע מיני. כמו כן, במפגשים מיניים ייתכנו מצבים של חוסר תפקוד בתצורה של אימפוטנציה אצל גברים, בעיות יובש אצל נשים, וגם חוסר הנאה מהסקס אצל שני המינים לצד בעיות אחרות.

התמודדות עם בעיות תפקוד מיני ודיכאון

אחד הגורמים המשפיעים באופן ישיר על החשק והתפקוד המיני הינו תרופות נוגדות דיכאון. למרבית התרופות הללו, ישנן השפעות ישירות על מערכת העצבים וההורמונים, כך שבהחלט סביר לראות תופעות לוואי כגון אימפוטנציה, חוסר חשק מיני, אי-הנאה מסיטואציות מיניות, וכדומה. עם זאת, השימוש בתרופות לצרכי טיפול בדיכאון הינו לעיתים הכרחי.

כאשר מטופל נוטל תרופות המשפיעות על תפקודו המיני, ניתן להתמודד עם תופעות הלוואי הלא רצויות בדרכים שונו

לקחת את התרופה לאחר מגע מיני – ובכך להפחית את הסיכוי להשפעתה ברגעים לא נוחים.

לקחת תרופות המסייעות לעוררות חשק מיני ותפקוד תקין – אך יש להיוועץ ברופא המטפל באשר למינון וסוג התרופה

פעילות גופנית – מחקרים מראים שהיא יעילה ביותר להפגת תסמיני דיכאון, הגברת החשק המיני ושיפור התפקוד.

תקשורת זוגית בריאה

חשוב גם לשמור על פתיחות עם בן או בת הזוג, להסביר את המצב ואת התחושה שאתם חווים. פעמים רבות, תחושות של אי-נעימות רק מאיבות על הסיטואציה המורכבת והעדינה גם כך, וכאשר אין תקשורת בריאה בין בני הזוג הדבר רק מוסיף לחץ ותחושות שליליות אשר מחזקות את הסימפטומים הדיכאוניים ופוגמות במערכת היחסים.

רצוי גם להתייעץ עם הרופא המטפל על אפשרויות נוספות העומדות בפניכם באשר להתמודדות עם בעיות תפקוד מיני בהקשר לדיכאון. ישנן אפשרויות נוספות העומדות בפניכם, כגון החלפת התרופה נגד הדיכאון במצבים מסוימים, אשר רק בעזרתו של הרופא המטפל תוכלו ליישם.

יהא הפתרון אשר יהא, נסו לזכור כי בסופו של דבר דיכאון ובעיות בתפקוד מיני רק מחזקים אחד את השני – אם נותנים להם. נסו לגשת לנושא זה בראש פתוח, ללא לחצים מיותרים. להבין כי זו תופעה נפוצה, אשר קשורה גם למורכבות הנפשית של הדיכאון וגם לאמצעים הרפואיים לטפל בו, וזכרו כי יש לכך פתרון.

דיכאון ובעיות בתפקוד המיני
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן