התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

הפרעות בתפקוד המיני בשל בעיות רפואיות

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

המונח 'בעיות בתפקוד המיני' מתאר מספר תנאים אשר פוגעים ביכולת האדם ליהנות מיחסי מין. הבעיות כוללות את הרצון של האדם במין, היכולת שלו להתגרות מינית ובעיות ביכולת להגיע לאורגזמה, כמו גם בעיות הנובעות מכאב במהלך קיום יחסי מין.

תפקוד מיני חשוב לאיכות החיים של האדם. בעיות בתפקוד המיני עלולות להיות בעלות השפעה שלילית על מצב הרוח ומערכות יחסים. הבעיות מתבטאות בתפקוד המיני, בחשק או בתגובה המינית, והן מתפרסות על פני מגוון רחב של בעיות.

בקרב גברים, הבעיות כוללות בעיות זקפה, ושפיכה מוקדמת או שפיכה מעוכבת. בקרב נשים, הבעיות מתבטאות בהתכווצויות הנרתיק וכאבים בעת קיום יחסי מין. בקרב שני המינים עלולות להיווצר בעיות אחרות הקשורות לתשוקה ותגובה מינית.

גברים מעל גיל 65 נמצאים סובלים יותר מבעיות זקפה, אם כי אין מדובר בחלק נורמאלי של ההזדקנות. בקרב נשים החוות בעיות בתפקוד מיני, מדובר בדרך כלל בירידה בתשוקה המינית. הבעיה עשויה להיות פסיכולוגית או פיזית, או כתוצאה משילוב של השניים.

אלו מצבים רפואיים משפיעים על התפקוד המיני וכיצד הם באים לידי ביטוי?

מחלות לב וכלי דם

מחלות לב ומחלות כלי דם, בעיקר יתר לחץ דם ומחלת כלי דם היקפי, גורמות לשינויים בכלי הדם הקטנים אשר מספקים דם לאזורים בגוף כגון ללב, לרגליים, לכפות הרגליים ולאיברי המין. זרימת דם לקויה לפין או לנרתיק, עשויה להשפיע על יכולת האדם להיות מגורה ולעסוק בקיום יחסי מין. מחקרים מראים כי שלושים עד חמישים אחוזים המקרים הם תוצאה של מחלת כלי דם.

סוכרת

גם סוכרת עלולה להשפיע על כלי הדם, ולתרום לבעיות בתפקוד המיני. בקרב גברים, סוכרת עשויה לגרום להתקשות והיצרות של כלי הדם אשר מספקים את רקמות הזקפה של הפין. בנוסף, הפין עלול להיות נוקשה פחות בזקפה. אצל נשים, סוכרת עלולה לגרום להתקשות כלי הדם של קיר הנרתיק. זרימת הדם עלולה להשפיע על ירידה בסיכה בנרתיק, וגורמת לו להיות יבש מידי ולא נוח לקיום יחסי מין.

סרטן הערמונית

למרות שסרטן הערמונית אינו הגורם לבעיות זקפה, הטיפולים למחלה זו עלולים לגרום לבעיות זקפה.

מחלות כלליות

כל מצב רפואי גורם לתחושה כללית של חולשה ונכות פוטנציאלית אשר מפחיתה את הרצון במין ופוגעת בביצועים המיניים. לדוגמה, עייפות, דיכאון, גיל המעבר, קוצר נשימה, כאבים בחזה וחולשה בשרירים, עלולים להיות גם הם אחראים לבעיות בתפקוד המיני.

בנוסף, חלק מהתרופות המשמשות לטיפול במחלת לב וכלי דם, בפרט התרופות ליתר לחץ דם, עלולות להיות בעלות תופעות לוואי שליליות המשפיעות על המיניות.

אפשרויות טיפול

המלצות הרופאים ותכניות הטיפול במחלות לב וכלי דם כרוכות בשינויים באורח החיים, הפסקת עישון, הפחתת צריכת אלכוהול, תזונה בריאה ועיסוק בפעילות גופנית, על מנת לשפר את זרימת הדם ולהפחית את הסיכון לבעיות בתפקוד מיני. הטיפולים הרפואיים משתנים בהתאם לחומרת המחלה והתסמינים

בנוסף, קיימות גם שיטות טיפול אלטרנטיביות מגוונות:

ויטמין C עשוי לסייע לגברים ונשים בהגברת זרימת הדם, והגברת החשק המיני. גם חומצות שומן חיוניות, הנמצאות בשמן נר הלילה ושמן דגים, משפרות את זרימת הדם.

צמחי מרפא הם דרך לחיזוק מערכות הגוף. בדומה לכל טיפול, יש להתייעץ עם הרופא על מנת לאבחן את הבעיה לפני התחלת הטיפול. ניתן להשתמש בעשבי תיבול דוגמת תמציות מיובשות כגון כמוסות, אבקות, תה, תמציות גליצרין או תמציות אלכוהול.

בעיות רפואיות ותפקוד מיני
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן