התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

בדיקת סונר דופלר של הפין

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

בדיקת סונר דופלר היא בדיקת הדמיית אולטרסאונד המשתמשת בגלי קול כדי לייצר תמונות של האיברים הפנימיים, להצגת תמונה מפורטת יותר. אולטרסאונד של הפין משמש להערכת מצבים רבים המשפיעים על הפין, כולל בעיות זקפה (ED), פלאק, סיסטיק, גושים, ואפילו סרטן.

זרימת דם חיונית לזקפה. כשגבר מגורה מינית, עורקי הפין מתרחבים והפין מתמלא בדם, המעניק לפין את הקושי הדרוש לקיום יחסי מין. ורידים מכווצים של הפין מחזיקים את הדם. כאשר הגירוי מפסיק, או כשהגבר פולט, הוורידים מתרחבים שוב ומאפשרים לדם לזרום בחזרה לגוף.

המקרים בהם מתבצעת בדיקת סונר דופלר של הפין

גברים עם בעיות זקפה עוברים בדיקה זו, המצביעה על זרימת הדם פנימה והחוצה בפין. במהלך הבדיקה, גלי קול מציגים מחזור כדוריות דם אדומות, ומוצגים סימני שינויים בתנועת הדם. גברים רבים עם בעיות בתפקוד זקפה חווים בעיות עם זרימת הדם בפין.

במצב זה, יתכן שהעורקים אינם מתרחבים מספיק לזרימת הדם, ולחלופין, יתכן שהוורידים אינם מצרים מספיק על מנת לשמור את זרימת הדם. שני המצבים עשויים להוביל לזקפה חלשה. הבדיקה מספקת הערכת כל המומים בפין, כולל עקמת, שיבושים בזרימת הדם בפין או חוסר יציבות של הזקפה.

הרופא ימליץ על אולטרסאונד אשכים במקרים הבאים:

בדיקת נוכחות גוש בשק האשכים או מוצקות האשכים – מה שעשוי להעיד על גידול או הצטברות נוזלים, אשר עשויים להצביע על ציסטה.

טראומה – הבדיקה קובעת את תוצאות טראומה שעשויה להשפיע על שק האשכים והתפקוד המיני.

הערכת פיתול אשך אפשרי – מצב המתבטא באשכים שזורים.

כאב או נפיחות. הבדיקה מזהה מקורות כאב או נפיחות באשכים, המשפיעים, בין היתר, על התפקוד המיני.

זיהוי והערכת וריקוצלה – שהם ורידי דליות האחראים גם על אי פריון בגברים.

חוסר פוריות – הבדיקה מעריכה את הגורמים לחוסר פוריות מצד הגבר.

אשך טמיר – הבדיקה מאתרת את מיקום האשך במצב זה.

האשכים מתחברים לגוף באמצעות צינור הזרע, המכיל עורקים וורידים. צינור הזרע כולל גם את הזרע העובר דרך האשכים לשופכה. הרופא יכול להתבונן על דפוסי זרימת הדם באשכים ולאתר מצב של היצרות או חסימה הפוגעים בזרימת נוזל הזרע, ומשפיעים על הפוריות או התפקוד המיני.

מהלך בדיקת אולטרסאונד דופלר

הבדיקה מתחילה עם זריקת תרופה הגורמת לזקפה באמצעות הרחבת העורקים והגברת זרימת הדם. בהמשך, הרופא מעביר מכשיר קטן הנקרא מתמר מעל הפין וכנגד העור. המתמר שולח נתונים למחשב, כך שהרופא יכול לקבוע את מהירות זרימת הדם פנימה והחוצה.

כדי להשיג את המידע המרבי, סונר דופלר מדמה גם "חיים אמיתיים" באשכים ובפין. התרופה המוזרקת עובדת באופן אוטומטי למשך כעשר דקות. בהתאם למצב הבריאותי של איבר המין, יתכן שיהיה צורך ביותר מזריקה אחת. זהו החלק היחיד של הבדיקה אשר עשוי להיות מעט לא נוח, והתהליך כולו נמשך בסביבות שלוש שניות.

אולטרסאונד דופלר אינו פולשני והבדיקה עצמה אינה כואבת. גברים עשויים לחוות כאב או שטפי דם באזור ההזרקה, ולחוש אף סחרחורת במשך מספר דקות. אם הזקפה נמשכת לאחר הבדיקה, הרופא עשוי להזריק תרופה נוספת כך שהפין מתרופף.

מומלץ שלא לקחת כל תרופת אין אונות כגון ויאגרה, לויטרה או סיאליס במשך יום או יומיים לפני הבדיקה. מומלץ אף לא לקיים יחסי מין או לאונן ביום הבדיקה.

ממצאי בדיקת סונר דופלר

התוצאות זמינות כמעט מיד. ניתן לראות את הממצאים על מסך האולטרסאונד במהלך הבדיקה. הרופא מפיק את התמונות הרלוונטיות מקובץ הבדיקה ודן בפירוט עם המטופל לגבי הממצאים וצעדי הטיפול הבאים.

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן