התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

אלכוהול ותפקוד מיני

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

"זה מגביר את התשוקה, אך לוקח ממך את הביצועים" – ויליאם שייקספיר.

אלכוהול ותפקוד מיני קשורים לעיתים קרובות בקשר סיבתי. אם כי ההשפעות של האלכוהול על הזקפה משתנות בטווח הארוך והקצר. בטווח הקצר, שתייה עלולה לגרום לאדם לאבד את יכולתו להשיג או לשמור על זקפה. בטווח הארוך, לעומת זאת, היא עלולה לגרום לאימפוטנציה בשל ההשפעות הפיזיות השליליות על הגוף כתוצאה מצריכת אלכוהול.

עבור רוב האנשים, שתייה מתונה של אלכוהול אינה גורמת לבעיות בתפקוד המיני, אך היא עשויה להוות גורם לביצועים מיניים משובשים לתוצאות בעייתיות ואף לאבדן או הרס מערכות יחסים.

כיצד משפיעה שתיית אלכוהול על התפקוד המיני?

אלכוהול עלול לדכא את מערכת העצבים, ולגרום לגוף להגיב באופן פיזי. כך שגם אם הזקפה מושגת תחת השפעת האלכוהול, לא תמיד תתרחש גמירה.

במהלך הזקפה, איבר המין מתמלא בדם ומסייע ל להישאר זקוף. בטווח הקצר, השתייה אולי תסייע לפין להזדקף, אך הוא לא יישאר כך, היות והאלכוהול מונע זרימת דם חוזרת. בטווח הארוך, צריכת יתר של אלכוהול פוגעת למעשה בכלי הדם וגורמת, בין היתר, ללחץ דם גבוה.

עבור רוב הגברים, אלכוהול ובעיות זקפה קשורים רק דרך אפקט משתק זה. אם כי חלק מהאנשים מוצאים כי שתייה כבדה גורמת להם לבעיות בתפקוד גם ביום הבא. הבעיות נגרמות בשל האפקטים של דילול הדם באמצעות האלכוהול, וכתוצאה מכך קשה לשמור על זקפה מלאה.

כיצד מתבטאות בעיות התפקוד המיני?

אלכוהול אמנם מגביר את החשק המיני, ובמקרים מסוימים, אף מסייע להשקטת החרדה, אך הוא מעכב את הביצועים המיניים. כאשר אדם שותה באופן כרוני במשך תקופה ארוכה, הוא עלול להשפיע על התפקוד המיני שלו עצמו ואף של בן או בת זוגו.

העוררות המינית, השליטה בה ושיעור מוסחות הדעת בעת הביצועים המיניים, מושפעים מאלכוהול. הבעיות מתבטאות בניסיונות לתפקד למרות ההפרעות, קושי בהתמקדות ואולי אף כעס על השותף לחוויה המינית. בעקבות בעיות אלו, תחושות האשמה הנלוות אליהן והבעיות הנגרמות כתוצאה מכך במערכת היחסים, אדם עלול להתחיל ליטול תרופות להקלת החרדה, ולצד שתיית האלכוהול שלו, הוא יגרום לבעיות חדשות ומסובכות יותר.

הבעיות המיניות שנגרמות בעקבות אלכוהול

רשימת התופעות השליליות הנגרמות כתוצאה משתיית אלכוהול אינה ארוכה, אך היא קריטית.

קיום יחסי מין עם האדם הלא נכון – נכון לשנת 2011, אלכוהול הוא הסיבה העיקרית להיריון שאינו רצוי, זיהומים, פרידות, בלבול, והימנעות מנקיטה באמצעי זהירות או מניעה.

אימפוטנציה – גברים צעירים רבים אינם מבינים את הקשר בין אלכוהול לבין אימפוטנציה, גם אם היא זמנית. הם סבורים בטעות כי אלכוהול מגביר את רמת החשק המיני שלהם, אך למעשה, כתוצאה מאלכוהול, הם אבדן זקפה, יכולת לשמור על הזקפה ואף מגלים עניין מועט במין כתוצאה מאלכוהול.

נשים, אלכוהול ומין

גם התפקודים המיניים של נשים מושפעים באופן משמעותי מאלכוהול. נשים רבות שותות על מנת להפחית עכבות וחרדות הנקשרות אצלן עם סקס. האלכוהול מסייע להן לחוש יותר בנוח עם גופן, כמו גם עם גופו של אדם אחר, הן נרגעות ונהנות מהחוויה המינית, הביטחון העצמי שלהן מתגבר והן זוכות לחוויה חיובית.

יחד עם זאת, צריכה מוגברת של אלכוהול מביאה לחוויות הפוכות, והן מושפעות פיזית ונפשית. התשוקה המינית שלהן פוחתת, היכולת שלהן להיות מגורות במהלך המגע המיני מוקטנת, ונשים רבות מתקשות להגיע לאורגזמה.

חלק מהנשים חוות גם שינויים פיסיים בנרתיק כתוצאה משתיית אלכוהול. השינויים מתבטאים בניוון נרתיק או ניוון השחלות. מצב זה עלול להיות בלתי הפיך.

השפעת הקונדילומה על התפקוד המיני
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן