התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

תפקוד מיני וכולסטרול

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

הקשר בין כולסטרול גבוה לבין השפעה שלילית על חיי המין של הגבר ידועה זה מכבר, וגברים רבים חוו על בשרם את התופעה. אך מה טיבו של הקשר בין כולסטרול גבוה לבין בעיות זקפה? תנאים אלו לכאורה אינם הולכים ממש יד ביד.

ראשית, יש להבין את העובדות בנוגע לזקפה. גבר מגורה באמצעות מגע פיזי או מבחינה נפשית. כימיקלים משתחררים לגוף וגורמים לעורקי הפין להתמלא בדם, להתקשח ולהזדקף. הזקפה מתפוגגת לאחר תום הגירוי או לאחר השגת אורגזמה.

תהליך השפעת הכולסטרול על התפקוד המיני

כולסטרול הוא חומר דמוי שעווה ושומן. כאשר רמות גבוהות של כולסטרול "רע" נמצאות בזרם הדם, הוא יוצר פלאק בעורקים, ונגרם נזק חסימתי לזרימת הדם. חסימות אלו מקשות על זרימת הדם אל איבר המין ומקשות על יצירת הזקפה. ככל שרמות הכולסטרול גבוהות יותר, כך סביר יותר לפתח בעיות זקפה.

בנוסף, רמות כולסטרול גבוהות עשויות להקשות על הגוף לייצר את הכימיקלים הדרושים ליצירת זקפה. הגוף מתקשה לשחרר כראוי תחמוצות חנקן לתוך זרימת הדם, ומונעות מרקמות הפין להתמלא בדם.

כולסטרול גבוה עשוי אף להשפיע על ייצור הטסטוסטרון, החומר הכימי המיוצר באשכים ואשר אחראי באופן משמעותי לשליחת הודעות גירוי מיני לגוף. הוא שולט אף על החשק המיני של הגבר. ככל שרמות הטסטוסטרון בגוף גבוהות, כך החשק המיני יורד. כולסטרול גבוה עלול לרסן את זרימת הדם לאשכים, ולפגוע ביכולת שלהם לייצר טסטוסטרון.

תרופות לכולסטרול גבוה תורמות גם הן לבעיות זקפה. למרות שהן עשויות להוריד את רמות הכולסטרול ולהציל חיים, גברים רבים מדווחים על השפעתן השלילית על התפקוד המיני שלהם.

דרכי טיפול

קיימים טיפולים זמינים רבים אשר אינם מפריעים לתרופות הכולסטרול. יש להתייעץ עם רופא ולקבל הערכה יסודית למהלך הטיפול הטוב ביותר לבעיות בתפקוד המיני. אפשרויות הטיפול כוללות:

טיפול תרופתי – טיפול זה כרוך בהזרקת ICP, שילוב חומרים מרחיבי כלי דם לרקמות הרכות של הפין. החומרים מגבירים את זרימת הדם לפין, וזקפה טבעית מתפתחת בדרך כלל בתוך מספר דקות. זריקות אלו מועדפות בדרך כלל על ידי גברים שלא לקחו תרופות או שסובלים מתופעות לוואי של תרופות.

אחת התרופות הטובות יותר, ניאצין או חומצה ניקוטינית, היא אחת התרופות הוותיקות ביותר. היא מעכבת את הכולסטרול "הטוב" ומפחיתה את הייצור הכבד של הכולסטרול הרע. ניאצין נסבל טוב יחסית, אך עשוי לגרום לשטיפה ויש להשתמש בו בזהירות בקרב חולי סוכרת.

טיפולים אחרים כוללים טיפולים הורמונאליים, טיפול מיני, ניתח עורכי הוורידים וטיפולים אלטרנטיביים.

הטיפול הטוב ביותר לתפקוד מיני לקוי כתוצאה מכולסטרול גבוה, היא להוריד את רמות הכולסטרול באמצעות שינוי תזונתי קפדני, ולתקן את הנזק שנגרם לורידים, לעורקים ולעצבים. בנוסף לטיפולים הזמינים עבור התסמינים המיניים הנובעים מכולסטרול גבוה, החולים צריכים להקפיד אף על פעילות גופנית נכונה, ליטול תרופות מתאימות להורדת כולסטרול (אך להתייעץ עם הרופא לגבי אפשרויות טיפול אשר לא ישפיעו על תרופות אלו), ולשמור על הבריאות על מנת לזכות בבריאות מינית לטווח הארוך.

שומנים בדם הכוללים כולסטרול והשפעתם על התפקוד המיני

הספרות הרפואית תיעדה היטב את נושא השומנים הגבוהים או הכולסטרול הגבוה הקשורים עם בעיות זקפה.

זוהי טעות לבודד גורמי סיכון לבעיות זקפה, כגון סוכרת או דיסליפידמיה ולהתייחס אליהם באופן פרטני ללא הענקת טיפול לבעיה המרכזית על מנת לטפל במכלול הסיבוכים. לדוגמה, הפרעות שומנים בדם כמעט תמיד דרות בכפיפה אחת עם חילוף חומרים וסוכרת מסוג 2.

כולסטרול ותפקוד מיני
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן