התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

בעיות בתפקוד המיני בקרב גברים

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

אחרי שאנו עוברים את גיל ההתבגרות ומגיעים לחיים הבוגרים, המציאות דורשת מאיתנו שנלמד, שנתחתן, נוליד ילדים ונצא לעבוד. חלק מהותי מאוד מחיינו כאנשים בוגרים הוא הסקס, וכשהוא טוב, הוא הופך את החיים שלנו להרבה יותר טובים ומספקים, מהרבה מאוד בחינות.

החברה בה אנו חיים כיום היא חברה מאוד הישגית, שאפתנית ודוחפת קדימה. אנשים רבים מוצאים את עצמם מתקשים להדביק את הקצב המהיר בו מתנהלים חיינו, כתוצאה מכך הם מפתחים מחשבות שליליות בנוגע לעצמם ובנוגע לביצועים שלהם במיטה. הם בטוחים כי בת הזוג שלהם דורשת מהם ביצועים פנומנאליים במיטה ואז נכנסים אליה מלאי חששות ופחדים מודחקים שבאים לידי ביטוי בעיות בתפקוד המיני ככלל או בעיות בתפקוד המיני בקרב גברים בפרט.

הגורמים לתפקוד מיני לקוי יכולים לצוץ גם בגלל בעיות פיזיולוגיות ומחלות שונות. הבעיות הפיזיולוגיות גורמות למרבית הקשיים בתפקוד המיני ובכדי לטפל בהן, יש צורך לטפל במחלה או בבעיה שגרמה להן להופיע.

מנגנון הזיקפה והשפיכה

כאשר גבר חש גירוי מיני, מופרשים בגופו מספר הורמונים אשר גורמים לשינוי בזרימת הדם אל הפין והחוצה ממנו: זרימת הדם אל תוך הפין מואצת והזרימה של הדם החוצה ממנו מואטת. כתוצאה מכך, רקמה ספוגית שמרכיבה את הפין מתמלאת בדם, מה שהופך את הפין לנוקשה, אדום וזקוף.

הפין, ובעיקר הקצה שלו, מעוצבב על-ידי מאות קצות עצבים קטנים שכאשר הם מגורים בתחושה של חיכוך, כמו בזמן יחסי מין או אוננות, הם מעבירים שדרים למוח שבסופו של דבר מביאים להפרשה נוספת של הורמונים ובעקבותיה מגיעות האורגזמה והשפיכה. רוב הגברים זקוקים למנוחה בין שפיכה אחת לאחרת, בדרך כלל מדובר על מספר שעות עד לפעמים יממה בגברים מבוגרים יותר.

בעיות בתפקוד המיני בקרב גברים: הנפוצות ביותר

רוב בעיות בתפקוד המיני בקרב גברים עליהן מתלוננים גברים קשורות לשפיכה ולזיקפה. אחת הבעיות הנפוצות ביותר היא בעיה בזיקפה. ממחקרים שנערכו עולה כי מחצית מהגברים שעברו את גיל 40 סובלים מבעיה כלשהי בזיקפה. בעיה זו יכולה להיות זמנית או ממושכת. הסיבה הפיזיולוגית העיקרית לפגיעה במנגנון הזיקפה קשורה בפגיעה בכלי הדם שמזרימים את הדם אל הפין והחוצה ממנו.

המצבים השכיחים ביותר בהם דבר כזה מתרחש הם בקרב אנשים הסובלים מהשמנת יתר, חולי סוכרת, חולי טרשת עורקים, סובלים מהיפרליפידימיה או הידרוצלה. גם הקרנות או גידולים באזור האגן יכולים לגרום לבעיות בזיקפה וכמו כן, בעיות בזקפה יכולות לנבוע מתופעות לוואי של תרופות מסוימות כמו חסמי בטא, משתנים, תרופות הרגעה ותרופות להורדת חומציות.

כדי לטפל במקרים של בעיות בתפקוד המיני בקרב גברים שמקורן פיזיולוגי, חשוב לאתר את הבעיה הראשונית ולטפל בה. טיפול זה יפתור פעמים רבות גם את בעיית הזקפה. אם בעיית הזקפה אינה נפתרת, ניתן להשתמש בתרופות המגבירות את הזקפה כמו ויאגרה. את התרופה לוקחים על קיבה ריקה, לפחות שעתיים מהארוחה האחרונה.

יש לקחת את התרופה כשעה לפני המגע המיני המתוכנן. חשוב לזכור כי ללא גירוי מיני התרופה לא עובדת ולכן אפשר בהחלט להיעזר בתמונות מגרות, סרטים ועוד כיד הדמיון הטובה עליכם. ביום בו נוטלים את התרופה מומלץ שלא לצרוך מזון שומני שמפחית את קצב הספיגה שלה.

בעיות בתפקוד המיני בקרב גברים אחרות עליהן מתלוננים גברים קשורות לשפיכה מוקדמת. לפעמים מקור הבעיה הוא בגירוי יתר של קצות העצבים שבפין. ניתן להתערב על ידי מריחה של משחות מאלחשות המפחיתות את עוצמת הגירוי. כמובן שיש להתייעץ לפני כן ברופא. כמו כן, לעיתים יכול להיווצר מצב של פריאפיזם – זיקפה ממושכת, שנגרמת ללא גירוי מיני.

במקרים רבים, מקור הבעיה בתפקוד המיני הוא פסיכולוגי ונובע מלחץ בחיי העבודה או בחיים האישיים, תחושה של "אני חייב להוכיח את עצמי" ועוד. בעיות אלה יוצרות מעגל מרושע בו הלחץ רק גובר ועולה ועלול להביא לתסכולים רבים ותחושת דיכאון ואף חוסר סיפוק מקיום יחסי מין. במקרים אלה, מומלץ לפנות לסקסולוג או מטפל מיני שיעזור לבני הזוג להתגבר על התחושות הרעות שאופפות את יחסי המין.

אולי יעניין אותך גם:

בעיות בתפקוד המיני בשל חשש לפגוע בבת הזוג

כיצד סגר הקורונה השפיע על התפקוד המיני הלאומי שלנו? – חוקרים מרמב"ם בדקו

עקמת הפין – איך אפשר לטפל בבעיה?

על מחקר שבדק את הקשר בין בעיות בתפקוד המיני לבין צריכת תכנים פורנוגרפיים

שיקום מיני
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן