התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

הקשר בין פורנוגרפיה לבעיות בתפקוד המיני

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

גברים הסובלים מבעיות בתפקוד המיני, כגון בעיות זקפה, שפיכה מוקדמת או שפיכה מעוכבת, עוברים כל מיני בדיקות רפואיות רק כדי לשמוע שמבחינה בריאותית הכול תקין אצלם, ולכן הבעיה היא "בראש".

בעוד שבחלק מהמקרים זה נכון, לעיתים קרובות הבעיה מורכבת יותר. למעשה, מספר הולך וגדל של גברים עם בעיות בתפקוד המיני, סובלים ממצבים אלו כתוצאה משילוב גורמים פיסיולוגיים ופסיכולוגיים.

גברים רבים תוהים אם בעיותיהם המיניות קשורות לצריכה תכופה של פורנוגרפיה במהלך אוננות. אך אורולוגים המטפלים בבעיות בתפקוד המיני בקרב גברים, סבורים כי יכולת אדם להגיע לזקפה ואורגזמה במהלך צפייה בפורנוגרפיה, אינה מעידה על בעיות תפקוד. במילים אחרות, אם ניתן להשיגה כתוצאה מצפייה בפורנו, כולל להגיע לשיא, לא קיימת בעיה פיסית. בעוד שזוהי המסקנה ההגיונית, עדויות אנקדוטיות גורמות לאנשי מקצוע שונים לחשוב אחרת.

האינטרנט, פורנוגרפיה ובעיות בתפקוד המיני

מחקרים בנושא זה גילו כי גברים רבים סובלים מבעיות בתפקוד המיני, והרשת מוצפת בדיווחים בפורומים של אנשים המעידים על כך שאוננות מוגזמת במהלך פורנוגרפיה משפיעה באופן רציני על יכולותיהם להיות במגע מיני אינטימי עם בת או בן זוג.

פורנוגרפיה ברשת מתפשטת באופן ויראלי, עם מספר גדול של גברים ונשים המנצלים את הקלות והאנונימיות המגיעה עם הצפייה בפורנוגרפיה סוג התכנים הפורנוגרפים הזמינים באינטרנט הוא מדהים.

אין מדובר במגזין פלייבוי, והתמונות הארוטיות "הרכות" הוחלפו כיום במערך מסחרר של חומר המתאר נושאים מיניים שונים, כולל פטיש וחומרים קינקיים. דימויים אלו גרפיים יותר וזמינים אף באמצעות וידיאו המספק את הצופה עם סיפוק מיני מיידי. הקלות והמיידיות בה ניתן לצפות בפורנוגרפיה, היא, לדעת מומחים, חלק מהבעיה.

ממצאי מחקר

המחקר של פורנוגרפיה הוא נושע עניין לאקדמאים במשך עשרות שנים, אך רק לאחרונה התבררה השפעת הצפייה הכרונית בפורנוגרפיה, על ביצועים מיניים. אחד המקרים בנושא זה נערך על ידי קבוצת מומחים לרפואה מינית באיטליה.

המחקר עקב אחר 28,000 גברים איטלקים, והחוקרים מצאו השפעות הדרגתיות אך הרסניות של חשיפה חוזרת לפורנוגרפיה, לטווח הארוך. לדבריהם, הבעיה מתחילה עם תגובות נמוכות יותר לאתרי פורנו, ואז מופיעה ירידה כללית בחשק המיני ובסופו של דבר הבעיה מתבטאת בחוסר אפשרות להגיע לזקפה או זקפה חלשה.

המדענים מסבירים כי קיימת לולאת משוב מזיקה העשויה לצוץ בין המוח והפין כשגברים מסתמכים במידה רבה על תמונות פורנוגרפיות לצורך אוננות. עם פורנוגרפיה באינטרנט, קל למוח לחוות גירוי יתר המייצר שינויים נוירולוגיים במיוחד, תוך הפחתת רגישות להנאה הנגרמת על ידי הנוירוטרנסמיטר דופמין, במהלך מפגשים מיניים בפועל עם שותף או שותפה. שינויים נוירולוגיים אלו תורמים להתמכרות לפורנוגרפיה ומקשים ביותר על הימנעות מוחלטת מצפייה בתכנים אלו.

השפעת פורנוגרפיה על בעיות בתפקוד המיני

גברים המסתמכים באופן מוגזם על פורנוגרפיה לשם השגת אורגזמה, מתלוננים בדרך כלל על תסמינים כגון נסיגה כשהם מבקשים לבצע אקט מיני עם בן או בת זוג. הם מתארים תחושה של חוסר בחשק המיני, המובילה לחרדה ודיכאון בנוגע להפחתת הליבידו. אך רעיות מדעיות מצביעות על כך כי החשק המיני חוזר בסופו של דבר, בדרך כלל לאחר שבועיים עד חודש וחצי של התנזרות מפורנוגרפיה, כולל החזרה הדרגתית של זקפת הבוקר, כמו גם זקפות ספונטניות לאורך היום. שחזור זה אפשרי וגברים רבים מדווחים על הנאה פיסית במהלך קיום יחסי מין לאחר הימנעות מפורנוגרפיה.

לכן, גברים הסבורים כי הדרך היחידה עבורם להגיע לשיא היא באמצעות פורנו, צריכים להימנע מכך ולקבל ייעוץ מקצועי. כפי שגברים רבים מגלים, סקס אמיתי כרוך ברגשות ומגע אינטימי עם אדם אחר, ואינו פשוט כמו נגיעה בעכבר אלקטרוני ולאחר מכן בגוף.

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן