התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

ערמונית מוגדלת והפרעות בתפקוד המיני

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

גברים רבים החל משנות ה – 40 לחייהם סובלים מבלוטת ערמונית מוגדלת. עד גיל 60 יסבלו מהתופעה כ – 40% מבין הגברים, ומעל גיל 60 יסבלו ממנה כ – 70% מהם, כך שמדובר בתופעה שכיחה ונפוצה. ערמונית מוגדלת עלולה לגרום לתופעות מעיקות ולא נעימות הן סביב הטלת השתן והן סביב קיום יחסי מין.

הקשר בין בלוטת הערמונית לבין התפקוד המיני אצל גברים

לבלוטת הערמונית תפקיד בתפקוד המיני של הגבר. בלוטת הערמונית היא זו שמייצרת את נוזל הזרע. גדילתה של בלוטת הערמונית יוצרת שינויים באספקת וזרימת הדם אל איבר המין, דבר הגורם לחסימה של כלי דם מקומיים.

בנוסף, התהליך גורם לשינוי בחלק מן האנזימים המקומיים דבר הפוגע ביכולתו של הגבר לפתח זיקפה. פרמטר נוסף המקשה על יכולת הגבר לפתח זיקפה ולתפקד מינית בצורה תקינה, הוא טונוס השרירים המכווץ שנגרם באזור בעקבות הגדלת בלוטת הערמונית.

כתוצאה מכך, סובלים גברים רבים המאובחנים כבעלי בלוטת ערמונית מוגדלת, גם מבעיות בתפקוד המיני מעבר לבעיות בהטלת השתן. הבעיות בתפקוד המיני אצל גברים אלה כוללות: קושי בפיתוח זיקפה, זיקפה המחזיקה מעמד זמן קצר וכאבים בזמן שפיכה.

סקרים מראים כי גברים בגילאים אלה פעילים מאד מבחינה מינית. גברים בגילאי 50-60 מקיימים בממוצע כ- 9 פעמים בחודש יחסי מין. גברים בגילאי 60-70 מקיימים יחסי מין כ- 6 פעמים בחודש. אין חולק על כך כי קיום יחסי מין הוא חלק אינטגראלי מאיכות חיים תקינה וטובה. גבר שמרגיש שהוא מתפקד מינית היטב הוא בעל דימוי וביטחון עצמי גבוהים. גבר החווה קושי בתפקוד המיני עלול לחוות ירידה באיכות החיים, במצב הרוח, בביטחון העצמי ואף לחוות פגיעה בזוגיות.

לכן, מעבר לכך שיש לטפל ולעקוב אחר ערמונית מוגדלת על מנת למנוע את התופעות המטרידות הקשורות בהטלת השתן, החמרה ופגיעה במערכת השתן ולמנוע התפתחות של גידולים בבלוטת הערמונית שהינה מקום רגיש לכך, יש לטפל בבלוטת ערמונית מוגדלת תפקוד מיני גם כדי לסייע לגברים הסובלים מהבעיה לשפר או להחזיר לתפקוד תקין את תפקודם המיני.

טיפול בבלוטת ערמונית מוגדלת ובבעיות בתפקוד המיני

הטיפול בבעיה מתחיל מטיפול בשורש (הערמונית המוגדלת) ואחר כך גם בסימפטומים (בעיות בתפקוד המיני). בעבר ניתן היה לטפל בערמונית מוגדלת רק באמצעות ניתוח. ניתוח זה הוא מורכב ויכולים להיות לו סיבוכים קשים ובלתי הפיכים. שני הסיבוכים המרכזיים הם: איבוד השליטה בהטלת שתן לצמיתות, ואין אונות.

כיום, בעקבות ההתפתחות של המחקר והפיתוח התרופתי בתחום זה ישנם טיפולים יעילים ולא מסוכנים לבעיה. הדרך הראשונה לטפל בבעיה היא באמצעות טיפול תרופתי. קבוצת תרופות יעילה במיוחד היא קבוצת התרופות של חוסמי אלפא.

קבוצת תרופות זו גורמת להרפיית טונוס השרירים הגבוה הנגרם בעקבות הגדלת השלפוחית ובכך להקלה בסימפטומים. מבחינת הסימפטומים בתפקוד המיני התרופה מסייעת למניעת והקלת הכאבים בזמן שפיכה, ושיפור בתפקוד המיני וביצירת הזיקפה.

טיפול נוסף לבעיה, שאינו חודרני כניתוח ואינו מלווה בתופעות לוואי או סיכון הוא צנתור ממוקד באזור הערמונית הגורם לכיווץ של הבלוטה ולהרפיית טונוס השרירים, דבר המביא אף הוא להקלה בסימפטומים.

במצבים שבהם הטיפול בבלוטת הערמונית אינו מסייע לשיפור התפקוד המיני, ניתן להיעזר בתרופות נוספות כנגד אין אונות כגון ויאגרה.

לא לשמור בבטן

גברים רבים נמנעים מלטפל בבעיה של ערמונית מוגדלת. פעמים רבות הם אינם פונים להיבדק ולכן כלל אינם יודעים שזהו המוקד לסבלם. מומלץ לגברים לפנות לרופא אורולוג ולהיבדק, משום שלבעיית הערמונית המוגדלת והבעיות שהיא יוצרת כמו פגיעה בתפקוד המיני יש טיפול יעיל, וחבל לסבול לחינם.

לא מה שחשבתם: זו האוכלוסייה החשופה ביותר למחלות מין
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן