התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

סולם קינסי: על פלואידיות מינית

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

על פי ההערכות של מכון קינסי שבאוניברסיטת אינדיאנה, 3.5 אחוזים מהאמריקאים מגדירים עצמם כ"לא הטרוסקסואליים", כלומרסולם קינסי: על פלואידיות מינית הומוסקסואלים, לסביות או בי סקסואליים. המצב בישראל, קרוב לוודאי דומה. כבר לפני שנים, קינסי (שעל שמו נקרא המכון) הגדיר סולם בעניין זה. סולם זה מתבסס על התובנה שהמיניות איננה קשיחה אלא במידה מסוימת נזילה, פלואידית או גמישה.

הכירו את הדרוג שיוצא כנגד תפיסת המיניות המסורתית

מחקריו של קינסי, שנחשבו לפורצי דרך בשעתם, נודעו בשם דוחות קינסי. המדען, ביולוג בהכשרתו, ביקש לחקור את מיניות האדם על בסיס ראיונות עומק שבוצעו עם אלפי אנשים. במשך שנים רווחה הדעה שנטייה מינית לא שגרתית נחשבת לסטייה. היו שהגידו נטייה הומוסקסואלית כמחלה או כמצב שניתן לשנות על ידי טיפולי המרה. אבל גם אנשים שהגדירו עצמם כסובלניים נטו להתייחס למיניות כאל מצב נתון. כלומר, אדם יכול להיות או סטרייט או בעל משיכה לבני אותו המין. אי אפשר שהדברים יהיו משהו באמצע. אולם על סמך מחקריו של קינסי, התגלתה מציאות הרבה יותר מורכבת. כפי שבכל גבר יש גם פן נשי ובכל אישה יש גם פן גברי, דבר דומה לזה קיים גם במיניות האדם.

סולם קינסי להגדרת הנטייה המינית

סולם קינסי על פלואידיות מינית מחולק ל-8 קטגוריות. הקטגוריות ממוספרות מ-0 ועד ל-6 כאשר קטגוריה נוספת (X) נמצאת, אפשר לומר, מחוץ לסולם. קטגוריה זו מכילה את כל האנשים המגדירים עצמם כ-א-מיניים, כלומר לא מרגישים משיכה מינית, לא למין השני ולא לאותו המין. מעבר לזה, הסולם מגדיר כך:

0 – גברים ונשים המגדירים עצמם באופן מוחלט כהטרוסקסואליים. כלומר, הם אינם חווים לעולם משיכה אפילו מינימלית למישהו מאותו המין.
1 – גברים ונשים המגדירים עצמם באופן כמעט מוחלט כהטרוסקסואליים, כאשר לעיתים רחוקות הם חשים תחושה משיכה כלשהי למישהו מאותו המין.
2 – גברים ונשים המגדירים עצמם כהטרוסקסואלים, כאשר לעיתים חשים בנטייה הומוסקסואלית.
3 – גברים ונשים שמגלים את אותה רמת משיכה, הן באותו המין והן לבני או בנות המין השני.
4 – גברים ונשים שמגדירים עצמם כהומוסקסואליים באופן די פלואידי, כלומר מרגישים בתוכם נטייה כמעט שווה להטרוסקסואליות.
5 – גברים ונשים המגלים נטייה הומוסקסואלית בעיקרה, אך באופן נדיר, חשים גם משיכה למישהו או מישהי מהמין השני.
6 – גברים ונשים שחשים משיכה מוחלטת, אך ורק לבני המין השני.

מה אומרים הנתונים הסטטיסטיים על פלואידיות מינית?

סולם קינסי נוסח לפני למעלה מ-70 שנה. מאז, נמתחה עליו לא מעט ביקורות, למשל על כך שהוא לא מבצע הפרדה בין משיכה מינית לבין משיכה רומנטית. מחקרים שונים נעשו מאז פורסם סולם קינסי, על מנת לאשש או להפריך את רעיון הפלואידיות המינית. אמנם המחקרים מצאו הבדלים מסוימים, אך רובם ככולם תומכים בכך שאכן, המיניות האנושית נזילה. אגב, גם מחקרים בבעלי חיים מגלים כי קיים היבט של משיכה הומוסקסואלית, במינים שונים. היבט זה לא מנוגד למשיכה לבני המין השני, למטרות רביה. כך לדוגמא נמצא הדבר בקרב מינים שונים של קופים ובדולפינים.

מכון קינסי האמריקאי פרסם לאחרונה סטטיסטיקה מעניינת. על פי הממצאים, כ-6 אחוז מהגברים מדווחים על יחסים עם מישהו מאותו המין, לפחות פעם אחת בחיים. אצל נשים, זה קורה פי 3 מכך. ההערכות מדברות על כך שכ-10 אחוזים מהאנשים (גברים ונשים) חשים אך ורק משיכה לבני או בנות המין השני. עוד 10 אחוזים מהאנשים חשים משיכה מוחלטת, אך ורק לבני אותו המין. אצל כל יתר האנשים, המצב הוא פחות או יותר בין לבין.

לקריאה נוספת:
https://sid.southampton.gov.uk/kb5/southampton/directory/advice.page?id=LDHkPFoT4_k
https://www.healthline.com/health/kinsey-scale
https://kinseyinstitute.org/research/faq.php

 

אולי יעניין אותך גם:

אפרודיזיאק – מעורר חשק מיני

דיספראוניה – גורמים ודרכי טיפול בכאבים בזמן קיום יחסי מין

המרכז לתפקוד מיני

סולם קינסי: על פלואידיות מינית
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן