התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

הקשר בין סוכרת ותפקוד מיני

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

אצל כל בני האדם המיניות מושפעת ממספר גורמים אותם ניתן לחלק לשתי קבוצות: קבוצה אחת היא גורמים נפשיים- רגשיים, והיא כוללת מאפיינים כמו חינוך, דת, תרבות, פילוסופיות שונות ורגשות, וקבוצה אחרת היא גורמים גופניים, שכוללת את המצבים הגופניים של האדם כולל מצבי בריאות וחולי.

אנשים חולי סוכרת נוטים לסבול מבעיות של תפקוד מיני פי שלושה יותר מאשר אנשים בריאים או שחולים במחלות אחרות. השכיחות נעה בין 35% ל- 75%, כשהדבר תלוי בחומרת המחלה. ב- 12% ממקרי הסוכרת, הסימפטום הראשון הוא בעיה של אי תפקוד מיני.

אצל הגברים אלו הן בעיות זקפה (ישנה פגיעה בכלי דם קטנים בפין, שלא מאפשרת את קיומו של מנגנון הזקפה) ואצל נשים אלו בעיות של כאבים בזמן קיום יחסי מין, יובש נרתיקי וירידה בחשק המיני. אפשר לומר שסוכרת היא הסיבה הנפוצה ביותר לבעיות בתפקוד המיני, מבין כל המחלות.

הסיבות לתפקוד מיני לקוי

חולי סוכרת חייבים להקפיד על דיאטה קפדנית ביותר, הם צריכים לעבור בתדירות גבוהה בדיקות של רמות סוכר בדם, הם מנהלים מעקב רפואי מסודר וכל אורחות חייהם השתנו עם גילוי המחלה.

פרט לבעיות של ההתנהלות היומיומית, קיימות גם בעיות רפואיות הקשורות במחלה כגון יתר לחץ דם- מצב שבו כלי הדם מוצרים ועקב כך יש בעיות בזרימת הדם לפין, הם סובלים משומנים גבוהים בדם, בעיות של דיכאון וחרדה ובעיות בעמוד השדרה (עצבי איבר המין יוצאים ממנו). כל הבעיות שהוזכרו יחד עם הטיפולים והתרופות שניתנים לצורך טיפול בהם, גורמים להפרעות בתפקוד המיני של חולי הסוכרת ועלולים לפגוע ביחסי הזוגיות שלהם.

נשים סוכרתיות ותפקוד מיני

מחלת הסוכרת משפיעה על מיניות האישה ועל כל מה שקשור בתפקוד המיני, אולם ההפרעות שנגרמות זוכות ליחס מועט מצד החברה מאשר היחס לו זוכים הגברים הסוכרתיים. בין ההפרעות הבולטות בתפקוד המיני של הנשים ניתן להבחין בתופעות של יובש בנרתיק, בשכיחות גבוהה לתחושות כאב בעת קיום יחסים, בירידה בעוררות המינית וירידה בתשוקה ובחשק המיני.

בקרב חולות סוכרתיות הירידה בתפקוד המיני יכולה לנבוע מחוסר סיפוק מהטיפול אותו הן מקבלות, מכך שהן לא מקבלות את המחלה מבחינה רגשית, הן חשות חוסר סיפוק בזוגיות שלהן או שהן נתונות בדיכאון.

מחקרים שנערכו לגבי הקשר בין סוכרת ותפקוד מיני בקרב המין הנשי לא התגלה כל קשר בין בעיות בתפקוד המיני לבין גורמים כמו גיל הנשים, נטילת הורמונים או גלולות, השמנת יתר, משך המחלה, גיל המעבר, רמות סוכר לא מאוזנות בדם או סיבוכי המחלה.

גברים סוכרתיים ותפקוד מיני

ישנם גברים החולים בסוכרת שנמצאים בסיכון גבוה יותר לירידה בזקפה מאשר חולי סוכרת אחרים. אותם גברים הם אלה שסובלים זה מכבר מאחד הסיבוכים של הסוכרת, גברים סוכרתיים בעלי עודף משקל ניכר, סוכרתיים שרמות הסוכר אצלם בדם אינן מאוזנות, גברים עם בעיות תפקוד מיני בגיל הזהב (עם עליית הגיל יש נטייה לבעיות זקפה), סוכרתיים שלא מוכנים לקבל את מחלתם מבחינה רגשית, סוכרתיים שחולים זמן רב או סוכרתיים דיכאוניים.

חולי סוכרת הסובלים מבעיית תפקוד מיני שקשורה בזקפה יכולים להיעזר במגוון טיפולים שמתאימים באופן אישי לכל חולה ולבת זוגו, בהתאם לצורכיהם השונים.

הטיפולים הם בעלי אחוזי הצלחה גבוהים והם כוללים טיפול פסיכולוגי עם דגש על מיניות, טיפול תרופתי (ויאגרה, לויטרה, סיאליס), מכשיר ואקום שיוצר זקפה, הזרקה לתוך השופכה, הזרקה אינטרקברנוזית לפין (חומרים שגורמים לזקפה טובה וממושכת. הגבר מזריק לעצמו) או שבמקרים קשים ששום טיפול לא עוזר, משתילים תותב לפין.

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן