התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

מיניות אצל חולים ובעלי מוגבלויות

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

יש אשר טוענים שאיבר המין העיקרי של האדם (אישה וגבר) הוא המוח. הסיבה לכך היא שבאמצעות המוח האדם יכול לפנטז ולחלום על מיניות. ברוב המקרים אצל אדם בריא בגופו ובנפשו לא תהיה בעיה ביצירת פנטזיות או רצונות מיניים, ולכן הוא לא יתקשה בקיומם של חיים מיניים.

אצל אדם חולה או בעל מגבלה פיזית (נכות או שיתוק) המצב הוא שונה לחלוטין. המוח טרוד במהלך כל היום בנושא הבריאות, נטילת תרופות, בדיקות אצל רופאים וסדר יום קפדני למדי של טיפולים, וכבר כמעט שלא נשאר מקום במוח לחשיבה על מיניות ואין מקום לפנטזיות מיניות.

חולים במחלות כרוניות ואנשים בעלי מוגבלויות בעקבות תאונות או מחלות מדווחים על כך שהחופש שלהם בחיים אבד ואיננו עוד, ובעצם הם תלויים עכשיו ברופאים, בתרופות ובמחשבות על טיפולים רפואיים. מכל הסיבות האלו המוגבלויות הגופניות משפיעות עליהם מבחינה פסיכולוגית. יכולתם לפנטז מבלי להתחשב במגבלות נפגעת מאוד ויש השפעה ניכרת מבחינה שלילית על הרצון שלהם בקיום יחסי מין ובהתנהלות מינית.

מיניות היא אתגר רציני

קיום של יחסים מיניים בקרב אנשים בריאים אשר אינם סובלים ממוגבלויות הוא לא תמיד דבר פשוט. בקרב חולים ובעלי מוגבלויות המצב לא פשוט עוד יותר. מיניות אצל נכים, אצל אנשים חולים או אצל משתקמים (ממחלה, מנכות) מהווה עבורם אתגר לא פשוט שניתן וצריך להשיגו, וזאת על מנת לחזור ולחוות את החיים כמו בעבר.

כיום במצבם הם סובלים מירידה בתשוקה המינית, הם מתקשים לתפקד, הם חשים בכאב תוך כדי קיום יחסי המין או שהם חוששים שמא הפעילות המינית תגרום לנזק בלתי הפיך במצבם. קשיים אלה פוגעים באדם עצמו ובדרך החשיבה שלו כעל יצור מיני, ופוגעים גם בזוגיות שלו עם בן זוגו לחיים.

היכולת של האדם ליהנות מבחינה מינית ולספק מישהו אחר לא אמורה להיפגע בעקבות מחלה או בעקבות תאונה. המחשבה הנכונה היא שמיניות טובה אינה תלויה בהכרח במצב הגופני, וגם אם הגוף אינו מושלם ואינו מתפקד מבחינות שונות כמו בעבר, עדיין אפשר ליהנות ממיניות טובה.

מיניות – ביטוי האישיות

דרך המיניות, האדם יכול להביא לידי ביטוי את מרכיבי אישיותו השונים אשר כוללים גם דברים יומיומיים כגון אינטימיות, הבעות חיבה, אהבה, יחסי חברות, זהות מינית, דימוי גוף, יחסי מין, היגיינה אישית ועוד.

אלמנטים יומיומיים אלו באים לידי ביטוי בצורה אחרת אצל אנשים חולים ואצל בעלי מוגבלויות, יותר מאשר אצל אנשים בריאים. כל דבר אשר קשור לדימוי גוף, להערכה עצמית, למוטיבציה, לקשר אינטימי ולמיניות נפגע כאשר האדם מגלה כי חלה במחלה כרונית או שהוא נפגע בתאונה והפך להיות מוגבל מבחינה פיזית.

שיקום מיני באמצעות טיפול מתאים

כאשר אנשים חולים או אנשים עם מוגבלויות גופניות שונות ניגשים לטיפולים לצורך שיקום חייהם המיניים, על הרופאים ואנשי הצוות האחרים להתייחס לכלל המרכיבים של התפקוד המיני בהווה- דימוי עצמי, זוגיות, חשק מיני, אופן קיום יחסי מין, אורגזמה, זיקפה, כושר פוריות וכדומה.

צריך להבין שאנשים חולים או כאלה אשר נושאים עמם מוגבלויות פיזיות או נפשיות, רואים כרגע את נושא המיניות כנושא שולי בחייהם. הם לא מתעניינים בו כמו בעבר ובטח שלא מתמקדים בו עוד.

הטיפול לצורך שיקום מיני צריך לבוא תוך כדי עבודה משותפת של אנשי צוות מתחומים שונים ורב מקצועיים- רופאים, פסיכולוגים, אחים וסקסולוגים, שיחד הם יכולים לטפל בכל היבטיה השונים של המחלה או של הפגיעה, מבחינה נפשית ומבחינה גופנית.

אולי יעניין אותך גם:

שיקום מיני יכול לחולל מהפך בחיי חולים, נכים ומחלימים

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן