התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

חשק מיני אצל נשים

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

מהו "חשק מיני" וכיצד נשים מתרגמות אותו לעומת גברים? אצל נשים למשל, חשק מיני הוא תנאי הכרחי לקיום יחסי מין מענגים, שימשכו לאורך זמן. כאשר מדובר על המושג "חשק" חשוב לזכור כי מדובר בתחושות רגש עצומות שיש לחוות טרם האקט עצמו. לא ניתן לרכוש "חשק" – צריך להרגיש דבר מה בכדי לחשוק.

אצל נשים החשק לקיים יחסי מין מופעל מרגשות ומופעל דרך מנגנון שמורכב מפעילות מנטאלית, כימית ורגשית. לעומתן, אצל גברים, במרבית המקרים עוררות החשק מתבטאת ומופעלת במנגנון מכני.

מורכבות האישה ופאם חשק מיני אצל נשים

גברים רבים יאמרו על הנשים כי הן מורכבות, וכך גם הנשים מעידות על עצמן. חשק בכלל וחשק מיני בפרט יתעורר אצל רובן בהקשר למרכיבים נוספים אשר משתנים במהלך חייהן. החל ברמת הפניות שלהן – עד כמה הן עייפות, האם יש להן זמן לחשוב על עצמן, אלו נושאים ודמויות גוזלות את מחשבתן; משם אל מצב רוחן הכללי – עד כמה הן מרגישות טוב עם עצמן וגופן; שק האמונות שלהן – עד כמה מושג חשק מיני מעוגן באיסורים וב"פרות קדושות"; מצבה של מערכת היחסים שלהן – מה הן מרגישות בזמן הנתון כלפי השותף המיועד; מצבן ההורמונאלי – גילן, קירבת המחזור החודשי, הביוץ, הפרעות הורמונאליות. מעטות הנשים שמתייחסות אל חשק מיני שלהן כאל אלמנט מבודד.

התעוררות חשק מיני אצל נשים

אין ויכוח על כך שנשים אוהבות מין, נהנות מאורגזמה, מתגרות, משתוקקות. השאלה היא עד כמה יש להן נגישות לעוררות החשק המיני, ועד כמה הן מאוננות, לעומת מה שהן מוכנות להודות. כמה גורמים משפיעים על נגישות זו:

  • תקופת החיים בה נמצאת האישה
  • מצבה המשפחתי
  • איכות מערכת היחסים שלה
  • תפיסת העצמי שלה – דימוי עצמי ודימוי גוף
  • המבנה התפיסתי (מנטאלי) של האישה – איסורים מוסריים, שמרנות, מתירנות
  • האינטליגנציה הרגשית שלה – עד כמה היא "בעלת הבית" של התגובות הרגשיות שלה
  • איזונים והפרעות של הורמוני המין
  • פחדים וטראומות מחוויות מיניות קודמות
  • בעיות פיזיולוגיות
  • חוסר איזון כימי כתוצאה מנטילת תרופות

מה שבין המחשבות לחשק

מסתבר שאצל נשים רבות קיים קשר בין האירועים המחשבתיים שלהן לבין עוררות מינית. כמעט כל הגורמים שמנהלים את התעוררות החשק המיני אצל נשים, מעובדים באיזו שהוא שלב במוחה של האישה.

אצל רוב הנשים יקדימו מהלכים חשיבתיים את התעוררות החשק המיני. כאשר המרחב המחשבתי יהיה נקי מהפרעות, מריסונים, מסיבות מונעות למיניהן יוכלו תחושות חשק מיני להיתרגם מיידית לחשק מיני.

האם ניתן לבודד את התעוררות החשק המיני

לשאלה זו ישנה שאלה מקדימה: מה הרווח שיהיה לאישה אם תוכל לבודד את התעוררות החשק המיני שלה מסך ההתרחשויות של חייה? מחקרים הראו שנשים מודעות שהאינטליגנציה הרגשית שלהן גבוהה, חוות חשק מיני בתדירות רבה ובעוצמה חזקה יותר.

אלו נשים שלומדות "לקרוא" את עצמן – רגשית וגופנית, ומפתחות כלים לשכלול מערכות היחסים שלהן עם סביבתן בכלל ובני זוגן בפרט. הן מסוגלות לנהל את המערכת הרגשית שלהן עם תשומת לב לכך שלא יצאו נפסדות. חיי מין חווייתיים, אינטימיים, שמשולבת בהם הנאה ומשחקיות, מועילים לאיכות החיים של כל אחד ואחת.

תשוקה אינה פריווילגיה

תשוקה אינה פריווילגיה, היא טעם החיים. יותר מכך, תשוקה היא הכוח שמניע אותנו אל מקומות חדשים. תשוקה גופנית אינה שונה מכל השתוקקות אחרת. את משתוקקת לפינוק, לכוס קפה חם, לצאת ולרכוש נעליים חדשות, לקבל העלאה במשכורת, להתקדם.

כל התשוקות האלו אינן שונות במהותן מתשוקה מינית. שחרור המין מדעות קדומות, איסורים וסטיגמות הוא הכרחי בכדי להעניק לעצמך את טעם החיים. עינוגי הגוף דרושים לך בכדי לחיות חיים מספקים ומלאים.

במקרים של חוסר חשק מיני אצל נשים ניתן לטפל על ידי תרופות, משחות, טיפולים פסיכולוגיים, סקסולוגיים ועוד. להרחבה: טיפול בחוסר מיני אצל נשים

 

בעשורים האחרונים, ובייחוד בראשית שנות האלפיים, ניתן לראות התפתחות רבה בתחום המיניות. כיום, ישנה פתיחות רבה יותר, המאפשרת לדבר על נושאים מיניים באופן חופשי יותר, מבלי להתבייש או לחשוש. נשים חזקות, בין אם אמיתיות, כגון ד"ר רות, ובין אם בדיוניות, כגון קארי ברדאשו, גיבורת הסדרה "סקס והעיר הגדולה", תרמו לכך שנשים רבות יכולות לדבר באופן פתוח וגלוי על החשק המיני.

הפתיחות המשמעותית הזו תרמה לכך שנשים רבות יותר מודות שהן חשות חשק מיני נמוך. נשים אחדות מעידות על תקופות קצרות של חוסר חשק מיני, אחרות מודות שמאז ומעולם היו להן בעיות בתחום המיני, וזה חוזר והופיע במערכות היחסים שלהן. עם זאת, תודות לפיתוחים הרפואיים, הפסיכולוגיים והטבעיים, ניתן לטפל בבעיות בחשק המיני ולעורר אותו מחדש.

הסיבות לחוסר חשק מיני

לפני שנבחן כיצד ניתן לטפל בחוסר חשק מיני אצל נשים, מוטב שנראה מהן הסיבות לחוסר החשק הזה. מבחינה פיזית, יכולות להיות סיבות רבות המשפיעות על חשק מיני אצל נשים. ראשית, במידה ויש בעיות במערכת איברי המין או פטריות חוזרות ונשנות בווגינה, הדבר משפיע באופן ישיר על החשק המיני. מעבר לכך, ישנן תרופות ואפילו גלולות למניעת היריון, הגורמות לתופעות לוואי של חוסר חשק מיני.

יתר על כן, גם הגיל עושה את שלו ויכול להשפיע על חוסר החשק. מעבר לגיל הבלות, הכולל אי-אילו תופעות המשפיעות על המישור המיני, ככל שמתבגרים, הוויסות ההורמונאלי משתנה, העייפות גוברת והדרישות היומיומיות גורמות לגוף להתעייף ולא לרצות לקיים יחסים עם בני הזוג.

בנוסף לסיבות הגופניות, ישנן סיבות פסיכולוגיות רבות המשפיעות על החשק המיני. בין היתר, סיבות אלו כוללות טראומה מינית בעבר, חרדת ביצוע, דימוי גוף נמוך, בושה במיניות, בעיות במערכת היחסים, דיכאון, חינוך שמרני, פער בדרישות המיניות בין בני הזוג, לחצים, חרדות או תלאות שגרת היומיום.

טיפול פיזי או פסיכולוגי

בכדי לטפל בחוסר החשק המיני, ראשית יש לאבחן את מקור הבעיה. ניתן ללכת אל רופא המשפחה או לרופא הנשים ולהיוועץ עמו בנושא. רופא זה יכול להפנות לבדיקות או לייעוץ עם מומחים נוספים, עד לאבחנת הבעיה. בהתאם לאבחנה זו, ניתן לתכנן את הטיפול הראוי.

במידה ונמצא כי מקור חוסר החשק הוא גופני ניתן לטפל באמצעות תרופות, משחות או ניתוחים, עד להחלמת הבעיה. עם זאת, במידה ומדובר בבעיה פסיכולוגית או זוגית, כדאי ללכת לפסיכולוג, מטפל זוגי או סקסולוג, הבוחנים את העבר וההווה של המטופלת ומסייע לה לעבד את משקעי העבר, להתמודד עם הבעיה ולפתור אותה, בתוך מערכת היחסים. טיפול פסיכולוגי יתמקד יותר בנפש ובמערכות היחסים, בעוד טיפול סקסולוגי יתמקד בנעשה בחדר המיטות וביחסים המיניים בין בני הזוג.

שינוי אורח חיים

מאחר ותלאות היומיום, הכוללות לחץ, עומס וחרדות, יכולות לגרום לחוסר חשק מיני, ניתן לעורר אותו באמצעות אי-אילו פעולות מרגיעות ושינוי באורח החיים. על כן, כדאי לבחון מהם האלמנטים המלחיצים ביומיום ולנסות למזער אותם. כמו כן, ניתן לאמץ דפוסי התנהגות טובים ומרגיעים יותר כגון פעילות גופנית, מדיטציה, יוגה, טיפולי שיאצו ודיקור, תחביבים ושינוי בעבודה, בכדי לסייע בהגברת החשק.

טיפולים טבעיים

תחום הרפואה הטבעית והארומתרפיה מציע אף הוא מגוון נרחב של פתרונות המסייעים לבעיות בחשק המיני. בין היתר, ישנן תמציות וטבליות המסייעות בעוררות החשק המיני, ונעזרות בפרחים בעלי סגולות מרפאות. לדוגמא, פפאיה הנו צמח המסייע בוויסות ההורמונאלי ובהגברת החשק המיני. באופן דומה, גם צמח הסטיבה מסייע להגביר את האנרגיה בגוף, את הפוריות ואת העוררות המינית.

טיפולים תרופתיים

באוגוסט 2015 אישר ה-FDA – מנהל המזון והתרופות האמריקאי את התרופה Addyi, אשר מיועדת להביא לשיפור בחשק המיני בקרב נשים בגיל הפוריות. התרופה טרם הגיעה לישראל, אך הגעתה ארצה הינה רק עניין של זמן.

ראו גם:
שחלות פוליציסטיות ותפקוד מיני

האם ביצוע הפלה עשוי לפגום בתפקוד המיני?

טיפול בחוסר חשק מיני אצל נשיפ באמצעות טסטוסטרון>>>

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן