התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

הפרעות קשב וריכוז ובעיות בתפקוד המיני

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

הפרעות קשב וריכוז הן בעיות שפוקדות כ- 25% מהאוכלוסייה. בדרך כלל מתייחסים להפרעה בכובד ראש בעיקר בשנות בית הספר. בשנים אלה, נדרשים התלמידים להתרכז בשיעור, להקשיב למורה, לבצע מטלות, להכין שיעורים, להתכונן למבחנים וכו'. כל אלה קשים ביותר לתלמידים אשר מוסחים מכל ציוץ ואירוע שקורה בסביבתם, שזקוקים למשוב מידי על פעולתם על מנת שיוכלו להמשיך בה לאורך זמן, ושיכולים להתרכז ריכוז מלא רק לפרקי זמן קצרים ביותר.

אך כפי שידוע, הפרעות קשב וריכוז אינן חולפות כאשר בית הספר נגמר, וגם מבוגרים ממשיכים לסבול מהבעיות הללו. המבוגרים נפגשים בהפרעות הקשב גם במשימות אקדמיות (לימודים, עבודה וכו'), וגם בחיי היומיום, כאשר עליהם לנהל משק בית, לטפל בילדים וכו'.

מסתבר, שעבור חלק מהלוקים בהפרעות קשב וריכוז, ממשיכה ההפרעה לפגוע גם בתחומים רחוקים מאוד מתפקודים אקדמיים, ובאופן ספציפי יותר, הפרעות קשב עשויות לפגוע בזוגיות ובחיי המין.

השפעות הפרעות הקשב על התפקוד המיני

הפרעות קשב יכולות להשפיע על התפקוד המיני באופן ישיר ובאופן עקיף. ההשפעה הישירה על התפקוד המיני מתעוררת במיטה: בעצם נראה כי האדם אינו מסוגל להתרכז ביחסי המין. הוא חושב על דברים אחרים, מוסח מרעשים, מחשבות ומראות אחרים בסביבה שאינם קשורים לפעילות הרצויה. יחסי מין טובים דורשים ריכוז, "כניסה" למשחק, להיות בתוך זה.

כאשר המחשבות נודדות התפקוד המיני נפגע. נשים עשויות לא להגיע לאורגזמה. גברים עשויים לאבד זקפה, או לסבול משפיכה מעוכבת. כמו כן, כדי ששני בני הזוג יהיו מסופקים, נדרש קשב- שכל אחד מבני הזוג יהיה קשוב לצרכים של האחר, למה שנעים ומה שלא נעים. כל זה דורש ריכוז ונוכחות בתוך הסיטואציה, שאינה אפשרית ללוקים בהפרעות קשב וריכוז.

ההשפעה העקיפה של הפרעות הקשב על התפקוד המיני נובעת מפגיעה ביחסי הזוגיות. ידוע שכאשר יש בעיות בזוגיות, יחסי המין נפגעים גם הם- הן בכמות, הן באיכות, והן דרך פגיעה בתפקוד המיני עצמו (חוסר חשק מיני, יובש בנרתיק, בעיות בזקפה, שפיכה מוקדמת או מאוחרת וכו'). כאשר בן הזוג נחווה כלא קשוב, לא משקיע בסיפוק השני, לא מרוכז בשיחות או בפעילות המינית, קשה לקיים מערכת יחסים יציבה ומספקת.

גברים ונשים

הפרעות קשב וריכוז פוגעות יותר בתפקוד המיני של נשים. גם ללא הפרעות קשב, נשים נוטות להיות עסוקות בהרבה דברים במקביל, גם בזמן סקס. בעוד שהפרעה זו יכולה להיות שולית אצל כל אישה, אצל נשים עם הפרעת קשב וריכוז זו הופכת לבעיה מאוד משמעותית. האישה פשוט יכולה להתנתק, לא ליהנות יותר, לפעמים אפילו לא לשים לב שמגע המיני חלף, ובטח שלא ליהנות ממנו.

אצל גברים, התהליך בזמן סקס הוא פיזיולוגי יותר ופחות קשור לריכוז, ובגלל זה גם נפגע פחות- אם כי לא נפגע בכלל. אובדן זיקפה הוא בעיה קשה, וגם שפיכה מעוכבת יכולה להיות תופעה לא נעימה הן לגבר והן לבת זוגו.

התמכרות לסקס

לעיתים, הפרעת קשב וריכוז עשויה דווקא לגרום לעליה בחשק המיני. אנשים מאבדים מהר עניין בסקס, ומחפשים ריגושים בצורת בני זוג שונים ומשונים, מקומות, משחקי מין ועוד. העלייה בחשק המיני וברצון לגיוון עשויים להוביל גם להתמכרות לסקס, להתנהגות מינית מסוכנת, וכמובן לפגיעה באפשרות לקיים מערכת יחסים ממושכת עם בן זוג אחד.

טיפול

הפרעות קשב וריכוז מצריכות טיפול. הטיפול יכול להיות טיפול רגשי או זוגי (במקרה של פגיעה בחיי המין), וכן ניתן להשתמש בטיפול תרופתי (טיפול מתאים שאינו פוגע בעצמו בתפקוד המיני).

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן