התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

תפקוד מיני בגיל הזהב

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

המילה "מיניות" היא בעלת משמעויות רבות והיא ניתנת להגדרה כאנרגיה שדוחפת אותנו למציאת אהבה, קשר, חום ויחסים אינטימיים. מיניות באה לידי ביטוי באופן שבו אנחנו נעים, מרגישים ונוגעים באחר, וגם באופן שבו האחר נוגע בנו וחש אותנו.

אדם מיני הוא אדם חושני, והמיניות משפיעה על רבדים שונים בחייו: על הרגשות, על המחשבות, על יחסיו הבין-אישיים, על פעולותיו בשטח, ודרך כל אלה היא משפיעה על בריאותו הפיזית והנפשית כאחד. מהסיבות האלה, כל אדם זקוק לחיבוק, למגע עורי ולליטוף מהרגע שבו הוא נולד ועד הרגע שבו הוא הולך לעולמו, בלי שיהיה קשר ישיר לאקט מיני או לתפקוד מיני.

העולם הולך ומתקדם

ככל שהרפואה מתקדמת והטכנולוגיה מתפתחת, תוחלת החיים עולה ועולה. אמנם בני גיל הזהב לא הולכים ונהיים צעירים יותר, אך הם נהיים בריאים יותר משהיו אנשים בגילם בעבר. בגלל היותם בריאים הם רוצים להמשיך את חייהם כרגיל וליהנות ממותרות.

לאנשים בגיל הזהב ישנם צרכים כמו לכל אחד מאתנו, ואחד מהם קשור בצורך בחיי מין, שבהכרח משתנה ככל שעולה הגיל. ישראל היא אחת המדינות שבהן תוחלת החיים גבוהה באופן יחסי לשאר המדינות.

פעילות מינית בגיל מבוגר

מכורח הגיל והמצב הגופני של אנשים בני גיל הזהב חלים שינויים פיזיולוגיים בכל הקשור לתפקוד המיני. שינויים אלה לא נוצרו יש מאין, אלא ניתן לקשר אותם בקשר עמוק מאוד לאופן ניהול חיי המין שלהם בגילאים צעירים יותר.

את שלבי הפעילות המינית או התפקוד המיני נוהגים לחלק לשלושה שלבים, כשלכל שלב ישנם שינויים הקשורים לגיל המבוגר:

  • שלב התשוקה: זהו השלב הראשון בתפקוד המיני שבו הפנטזיה והרצון במגע הם אלה ששולטים באדם. בגיל מבוגר ישנה ירידה ברמת הטסטוסטרון (הורמון המין הזכרי שמיוצר בכמויות שונות אצל שני המינים) שבעקבותיה חלה ירידה בתשוקה המינית, גם אצל נשים וגם אצל גברים. אירועי חיים שונים שקרו במהלך השנים (מחלה, מצב כלכלי, מות בן/בת הזוג) גם הם משפיעים על התשוקה המינית.
  • שלב הריגוש: זהו השלב השני שבו הגוף מתחיל להגיב לתשוקה הראשונית באמצעות הרגשה של התרגשות והזרמת דם לאברי המין- אצל האישה מופיעים גודש ולחלוח בנרתיק ואצל הגבר מופיעה הזקפה. בגיל הזהב, עקב הירידה באסטרוגן (קבוצת הורמונים נקביים. מיוצר בכמויות שונות אצל שני המינים), אצל נשים מופיע יובש בנרתיק, ואצל גברים הריגוש אינו כמו שהיה בעבר, והם זקוקים לגירוי ידני חזק על מנת להגיע לזקפה מספקת.
  • שלב האורגזמה: זהו השלב האחרון באקט המיני בו חווים שני המינים את השיא שבתחושת ההנאה, כאשר לרוב אצל הגברים זה מלווה בפליטת זרע. אצל גברים בגיל המבוגר שלב זה יכול להיות מהיר יותר או איטי יותר וכמות הזרע שנפלט החוצה היא קטנה יותר. אצל נשים מבוגרות היכולת הפיזית להגיע לאורגזמה אינה נפגעת עם השנים, אולם יכולה להיות ירידה בעוצמה.

טיפול מיני בגיל הזהב

זוגות בגיל הזהב מקבלים טיפול מיני בבעיות תפקודיות, בצורה שונה מהטיפול אותו מקבלים אנשים צעירים או בגיל הביניים. הטיפול כולל הדרכה לצורך שינוי אופייה של הפעילות המינית, הן בנוגע לקיום יחסי מין עם חדירה והן בנוגע למגע מיני בלי חדירה. כמו כן, ישנן תרופות לטיפול בתפקוד המיני שמיועדות עבור גיל הזהב.

טיפול מיני בגיל הזהב ניתן לשני בני הזוג גם יחד, מכיוון שבמיוחד בגיל הזה אנשים משפיעים אחד על השני בצורה מכרעת בתחום התפקוד המיני או אי התפקוד המיני.

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן