התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

כאבים בזמן יחסי מין

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

קיום יחסי מין הוא אחת מאבני היסוד של זוגיות מוצלחת. יחסי המין מקרבים בין בני הזוג, גורמים לעונג ומשרים תחושה של רוגע ושלווה. מיותר לציין את חיוניותם של יחסי המין לצורך הבאת ילדים לעולם.

בריאותה המינית של אישה מוגדרת כיכולת לחוות יחסי מין מהנים ללא תחושה של כאב, אולם לא כל הנשים עונות לקטגוריה הזו. מחקרים מראים שכ- 10-15% מהנשים חוות כאבים בזמן יחסי מין או אחרי קיום יחסי מין. הסיבות לתופעה הן מגוונת וקשה מאוד להתגבר עליה לבד, לרוב דרושים ייעוץ ועזרה מקצועיים.

הבעיה העיקרית בטיפול בבעיה היא בבני הזוג, כאשר תחושה של בושה מונעת מהם לפנות לקבלת עזרה מקצועית כמו נוירואורולוגיה, גניקולוג, סקסולוג וכו'. לעיתים האישה חשה כאבים בזמן יחסי מין ועד כדי כך נבוכה שהיא לא משתפת את בן זוגה בבעיה- דבר שיכול ליצור תסכולים אצל שני בני הזוג ולהוביל למשברים בזוגיות.

הסיבות שחווים כאבים בזמן יחסי מין

כאבים בזמן יחסי מין יכולים לנבוע ממספר רב של סיבות- חלקן סיבות אנטומיות מבניות הקשורות למבנה המולד של נרתיק האישה, חלקן סיבות הקשורות לזיהום מקומי וחלקן סיבות הנובעות מגורמים רגשיים-פסיכולוגיים. קיימות גם סיבות זמניות וסיבות תפקודיות. במאמר זה נמנה את הסיבות העיקריות לכאבים, נסביר את מהותן וכיצד ניתן להתמודד איתן.

סיבות זמניות

ככל הנראה הסיבות הקלות ביותר לטיפול והן קשורות לרוב בשינויים הורמונאליים שמשפיעים על איזור הנרתיק מבחינה מבנית ומבחינת הרכב ההפרשות.

  • יחסי מין לאחר לידה – הנרתיק רגיש מאוד בשבועות הראשונים לאחר הלידה ואין זה מפתיע לאור הטראומה שעברה עליו. רגישות מיוחדת תיתכן אם בוצע חתך בפרינאום. במקרה זה יש לתת לזמן לעשות את שלו ולשמור על היגיינה מקומית כדי שהחתכים לא יזדהמו.
  • בגיל המעבר – שינויים הורמונאליים החלים בגיל זה הופכים את הפרשות הנרתיק שאמורות ליצור סיכוך בשעת חדירה לדלילות יותר. הנרתיק הופך יבש יותר ודק יותר ולכן עשויים להיות כאבים בזמן קיום יחסי מין בגיל המעבר. הפתרון למצב זה הוא פשוט יחסית וכולל שימוש בג'לים מסככים שניתן לרכוש בסופר פארם או שימוש במשחות המכילות אסטרוגן.
  • עקב זיהומים – קנדידה, דלקות בדרכי השתן, דלקות באגן, ציסטות ויבלות ויראליות (הרפס ועוד) יכולות לגרום לכאבים אף הן. כדי לטפל בכאבים יש לאתר את מקור הזיהום ולטפל בו תרופתית.
  • אלרגיה לקונדומים או חומרי סיכוך – יכולה אף היא ליצור גירוי באזור שיגרום לכאבים. הפתרון הוא פשוט להחליף לסוג אחר.

סיבות מבניות

כאבים בזמן יחסי מין נגרמים ממגוון של סיבות פנימיות בגופנו. יכולות לנבוע מפתח נרתיק צר, קרום בתולין נוקשה, קיום של רקמה עודפת בפתח הנרתיק, בעיה ביצירת הפרשות בנרתיק עקב חסימה ועוד. את כל הבעיות הנ"ל ניתן לפתור בצורה כירורגית פשוטה למדי ולעיתים גם בהרדמה מקומית.

סיבות תפקודיות

סיבות אלה קשורות הרבה פעמים למישור הפסיכולוגי נפשי שבקיום יחסי מין.

  • וגיניזמוס – כיווץ בלתי רצוני של השרירים בשליש התחתון של הנרתיק. מדובר בפעולה אינסטינקטיבית שמקשה מאוד על החדירה והופכת אותה לכואבת. הטיפול בבעיה הוא טיפול פסיכולוגי לנשים בעיקרו ומטרתו היא להתגבר על מחסומים נפשיים חבויים שגורמים לכיווץ. ניתן להיעזר גם במטפל מיני (סרוגייט) לצורך הטיפול.
  • וסטיבוליטיס – כאב מקומי הממוקם בפתח הנרתיק ומופיע בתגובה למגע. הוסטיבוליטיס יכול להיות ראשוני – להופיע בפעם הראשונה של קיום יחסי מין או משני – להופיע ללא שום סיבה נראית לעין לאחר זמן רב של קיום יחסי מין ללא כאבים. הסיבות לוסטיבוליטיס אינן ברורות עדיין לחלוטין, אך נמצא קשר לגנטיקה, מצבים נפשיים, זיהומים פטרייתיים ועוד. הטיפול השמרני בוסטיבוליטיס כולל שימוש במשחות אנטי דלקתיות ואנטי פטרייתיות. אם זה לא עוזר מומלץ על שימוש במשחות מאלחשות אותן יש למרוח לפני קיום יחסי מין. גם פיזיותרפיה, טיפולים על פי שיטת פאולה וביופידבק הראו יעילות בשחרור שרירים מתוחים באזור האגן והקלה על הכאבים. במקרים חריגים מקובל לבצע ניתוח בו העור באזור הרגיש מורד ומוחלף בעור אחר שיהיה פחות רגיש.

ראינו אם כך כי הסיבות שחווים כאבים בזמן יחסי מין הן רבות ומגוונת, אך הפתרון לכולן הוא אחד ויחיד- התגברות על הבושה שמאפיינת סוג בעיות זה ופנייה לרופא לקבלת עזרה מקצועית.

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן