התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

טיפול פסיכולוגי לבעיות בתפקוד המיני אצל נשים

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

תוכן עניינים

רוב מכריע של הפונים לטיפול פסיכולוגי בעולם הן נשים. נראה שהחברה מקבלת בהבנה גדולה יותר נשים שחשות מצוקה, מבקשות תמיכה וסיוע, ובעיקר- עושות זאת באמצעות דיבור וחשיפה עצמית. ובכל זאת, יש תחום בו נשים נמנעות בדרך כלל מבקשת סיוע נפשי- כאשר מדובר בתחום של תפקוד מיני. למרות מגמת העלייה בפניות בשנים האחרונות, עדיין נשים רבות מעדיפות להתמודד לבד, או לא להתמודד בכלל.

האם פסיכולוג יכול לעזור?

אצל גברים, קל בדרך כלל לאתר את הגורם לבעיה בתפקוד המיני. אמנם, גם התפקוד המיני של גברים מושפע מאלמנטים רגשיים ופסיכולוגים, אך לאיש מקצוע קל בדרך כלל לקבוע האם הבעיה נובעת ממקור רגשי או פיזיולוגי. לעומת זאת, אצל נשים המערכת מורכבת יותר.

מבחינה ביולוגית, המערכת פועלת בערך אותו דבר כמו אצל גברים- הגוף מכין עצמו לקראת מגע מיני וחש פורקן לאחריו. אך אצל נשים, אי אפשר להפריד מתהליך זה את האלמנטים הרגשיים- אישה צריכה בדרך כלל לחוש תחושות של אהבה, חיבה, בטחון ואמון בגבר על מנת שהתהליך הביולוגי יתחיל. אישה חרדה, מפוחדת, בעלת דימוי עצמי פגוע, עשויה לסבול מבעיות בתפקוד המיני בגלל ההשפעה שיש לתחושות אלה על המערכת ההורמונאלית ועל היכולת לתפקד בתחום.

לכן, אצל נשים קיימת חשיבות יתרה לבדיקת המקור לבעיה בתפקוד המיני. לעיתים לא תתקבל תשובה חד משמעית. לדוגמא, ישנם רופאים שיטענו שוגיניסמוס (היצרות של הנרתיק אשר גורמת לתחושת כאב בעת חדירה) היא בעיה פיזיולוגית, וישנם כאלה שיטענו שמדובר בדרך של הגוף לבטא אלמנטים רגשיים (כלומר- בעיה פסיכולוגית). יתכן שהאמת נמצאת איפשהו באמצע.

בין אם הגורם לבעיה הוא פיזיולוגי או רגשי, ההשלכות של פגיעה בתפקוד המיני אצל נשים הן גם נפשיות. למרות שפחות מקובל לדבר על זה, גם נשים רוצות וצריכות חיי מין. אישה שאינה מצליחה לקיים יחסי מין באופן תקין עשויה לחוש תסכול, רגשי אשמה, ירידה בביטחון העצמי ואף פגיעה בחיים הזוגיים. לכן חשוב להתגבר על המבוכה, ולקבל טיפול אצל איש מקצוע.

למי לפנות?

מומלץ מאוד לפנות לפסיכולוג או לסקסולוג אשר מתמחים בתחום התפקוד המיני. חשוב שהמטפל יבין את משמעות הפגיעה, וכן את הגורמים האפשריים לה, על מנת שידע להיכן לכוון את הטיפול. חשוב להקדיש מחשבה רבה למין המטפל- מכיוון שבנושאים כה רגישים ופרטיים מידת המבוכה עשויה להיות גדולה מהרגיל, על המטופלת לחשוב עם מי יהיה לה נח יותר לדבר.

הליך הטיפול

מהלכו של טיפול פסיכולוגי לטיפול בבעיות בתפקוד המיני תלוי במידה רבה בסוג הטיפול אליו פונים. טיפולים דינאמיים יעסקו יותר בתחומים "עמוקים" של דימוי עצמי, תפיסת גוף, תפיסת מין ומיניות, ולעיתים גם התמודדות עם טראומות כאלה ואחרות על רקע מיני (שמהוות אחוז נכבד מהגורמים לפגיעה בתפקוד המיני אצל נשים).

טיפולים קוגניטיביים התנהגותיים יתמקדו בתפקוד עצמו, או במחשבות והתחושות שעולות ביחס למגע המיני. לעיתים יש צורך לשנות דפוסי חשיבה או מיתוסים בנוגע למגע המיני על מנת לאפשר לאישה להשתחרר ולזרום לתוך האקט. בקטגוריה זו ניתן למנות את טיפולי הסרוגייט למיניהם, המציעים תרגול חי של ממש בחומר הנלמד.

חשוב לציין, שבמקרים רבים, יעדיף המטפל לערוך טיפול זוגי, יחד עם בן זוג קבוע של הפונה. הסיבה לכך היא שמגע מיני הוא פעולה שעושים בזוג, ולכן גם טיפול בקשיים חייב לקחת בחשבון את המערכת הזוגית. לעיתים אישה מתקשה לתפקד במיטה בגלל קשיים בתקשורת עם בן זוגה, וטיפול יעיל יהיה כזה שיעבוד על המערכת הזוגית.

אולי יעניין אותך גם:

חוקרים מברזיל בדקו האם אלקטרותרפיה יכולה לשקם תפקוד מיני בנשים והתוצאות מפתיעות

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן