התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

חוסר חשק מיני – השלכות ודרכי טיפול

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

החשק המיני הוא רצונם ונכונותם של שני בני הזוג לקיים יחסי מין, או לבוא במגע מיני. אצל גברים מתבטא החשק המיני בדרך כלל בזקפה. אצל נשים החשק המיני מתבטא בתפיחות וברטיבות של הנרתיק. לחשק מיני יש יסוד פיזיולוגי- פעילות הורמונאלית אשר גורמת ליצירתו.

יחד עם זאת, בקרב שני המינים (אם כי נראה בדרך כלל שיותר אצל נשים), מושפע החשק המיני מגורמים רגשיים- תחושת קרבה לבן הזוג, העדר כעסים, תחושת שייכות ובטחון בזוגיות וכד'. גם לאלמנטיים אישיים יש השפעה- דימוי עצמי תקין, תפיסת גוף חיובית, העדר חשש ממיניות וממגע ועוד.

חוסר חשק מיני אצל נשים

בעיית חוסר החשק נפוצה יותר אצל נשים מאשר אצל גברים. הדבר נובע כנראה מכך שהתעוררות החשק המיני אצל נשים מורכבת יותר, וכוללת יותר אלמנטים הורמונאלים, פיזיולוגים, רגשיים ונפשיים מאשר אצל גברים.

לנשים קשה יותר לקיים יחסי מין במערכת שאינן מרגישות בה בטוחות, או כאשר הן כועסות על בן זוגן. כמו כן, נשים סובלות יותר מבעיות פיזיולוגיות כגון יובש בנרתיק או קושי להגיע לאורגזמה, דבר אשר יכול ליצור כאב פיזי או תסכול נפשי, ולהוות גורם הפוגע בהיווצרות החשק המיני.

חוסר חשק מיני אצל גברים

למרות שבדרך כלל נמנעים מלדבר על כך, כ-20% מהגברים סובלים מירידה בחשק המיני. מדובר בבעיה רחבה, כי העדר חשק מיני נחשב גם לאלמנט הפוגע בתחושת הגבריות. ירידה בחשק המיני אצל גברים יכולה לנבוע גם מסיבות פיזיולוגיות (למשל, כניסה לגיל המעבר או אימפוטנציה), וגם מסיבות רגשיות או זוגיות.

ישנם גברים "נפגעי חדר לידה" אשר מתקשים לקיים יחסים אחרי שצפו בלידה. אצל אחרים, קשיים בזוגיות מהווים גורם הפוגע בחשק המיני. התנהגות בת הזוג ומראה משפיעים מאוד על החשק המיני- אישה לא מטופחת או לא נעימה, או אישה שאינה משקיעה בגרימת סיפוק לבן זוגה, עשויה להיות הגורם לירידה בחשק המיני.

השלכות של ירידה בחשק המיני

לירידה בחשק המיני השלכות פוטנציאליות הן על הפרט והן על בני הזוג. ברמה הפרטית, פגיעה בחשק המיני עשויה להתפס כ"בעיה", פגיעה בתחושת הנשיות או בתחושת הגבריות, לעורר פחד מפני ההשלכות הזוגיות שיש לכך (מה שבדרך כלל רק מחריף את הבעיה), ואפילו להוביל לחרדות של ממש או לתחושות של דיכאון.

ברמה הזוגית, ירידה בחשק המיני, בעיקר כאשר היא נגרמת לאחד מבני הזוג, וכך משאירה את השני מתוסכל ובלתי מסופק, עשוייה להוות גורם מפריע ביותר בחיי הזוגיות. גם כאשר מדובר בבני זוג אוהבים מאוד וסבלניים מאוד, פעמים רבות פגיעה בחיי המין היא פגיעה שקשה להתגבר עליה.

מה עושים?

ניתן לטפל בחוסר חשק מיני אצל נשים והן אצל גברים. הגורם המטפל יכול להיות רופא או פסיכולוג, אך מומלץ ביותר שהפנייה תהיה למטפל אשר בקיא ומתעסק בבעיות הקשורות במיניות. הכתובת המתאימה ביותר עשוייה להיות סקסולוג. הפנייה בדרך כלל מתקיימת על ידי שני בני הזוג, משום שפעמים רבות לזוגיות עצמה יש השפעה על החשק המיני.

ראשית, על המטפל לבדוק האם הירידה בחשק המיני נובעת בתגובה למצב פיזיולוגי (בעיה הורמונלית, בעיה בתפקוד המיני, מחלה פיזית או מחלה נפשית, שימוש בחומרים שונים ועוד), או שמדובר בבעיה רגשית.

אם המסקנה היא שהבעיה היא רגשית, חשוב לאתר האם היא נובעת מגורמים פרטיים של בן הזוג, או שמא היא קשורה לזוגיות. הטיפול יהיה בהתאם טיפול פיזיולוגי, טיפול רגשי פרטני, או טיפול זוגי. במקרים מסויימים, מספר גורמים משתלבים זה בזה, ואז חשוב לאתר זאת ולטפל בכולם בהתאם.

ראו גם:
ניתוח הצרת נרתיק

פתרון טבעי לחשק המיני

גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן