התקשרו כבר עכשיו ותוך זמן קצר תחושו בהבדל!

אין אונות בגיל צעיר – למה זה קורה לי?

בחירת רופא זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לתפקוד מיני!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

תוכן עניינים

גברים צעירים הם מלאי חיים, שאפתנים, רעננים ומוכנים לטרוף את העולם. גברים צעירים גם לא נוטים לסבול בדרך כלל מבעיות בריאותיות כלשהן, הם עוסקים בכושר גופני ורק מתחילים לחיות את החיים. אין זה פלא שצעירים רבים, במידה והם חווים תופעות של אין אונות בגיל צעיר, מרגישים מופתעים מאוד אך בעיקר נבוכים.

כשגבר צעיר מוצא את עצמו בסיטואציה מינית והוא מגלה שהוא לא מצליח להגיע לזיקפה, או שהזיקפה שלו חלשה מכדי להגיע לחדירה, הדבר הראשון שעולה לו בראש היא המחשבה "מאיפה זה נפל עליי?!" כמובן שכל המצב מלווה באי נוחות ומבוכה גדולה, בייחוד אם הפרטנרית מגלה חוסר התחשבות.

אין אונות בגיל צעיר – סטטיסטיקה

אין אונות בגיל צעיר, המכונה גם אימפוטנציה, יכולה לפעמים לתת הרגשה לגברים החווים אותה כאילו הם היחידים בעולם שהדבר הנורא הזה קורה להם. למען האמת, המציאות היא קצת שונה. מנתונים סטטיסטיים אפשר לראות כי 99% מהגברים יחוו אין אונות בסיטואציה אינטימית לפחות פעם אחת בחייהם. ככה שאם חשבתם שאתם לבד בסיפור- זה ממש ממש לא נכון. אמנם לרוב אנו שומעים על בעיות תפקוד מיני בקרב בני גיל הזהב או בני 40, אך הבעיה גם אינה פוסחת על בני 20 ו-30.

כך נוצרת זיקפה

בזמן עוררות מינית, מופרשים הורמונים שגורמים לשינוי בזרימת הדם לפין: ישנה הגברה של זרימת הדם אל תוך הפין, והתכווצות של הורידים שאמורים להוציא את הדם החוצה ממנו. בכך, הזרימה החוצה מהפין מואטת. שני תהליכים אלו גורמים לגופים ספוגיים שנמצאים בפין להתמלא בדם, הפין נעשה קשיח וכך נוצרת הזיקפה.

לאחר השפיכה, הורידים המכווצים נעשים רפויים יותר והדם זורם החוצה מהפין עד שהזיקפה נעלמת.

הגורמים לאימפוטנציה או אין אונות בגיל צעיר

אין אונות בגיל צעיר מגיעה יש סיבות רבות ומגוונות. מרבית מקרי האין אונות הם בקרב גברים מבוגרים מעל גיל 50. בגילאים אלה, הסיבות לאין אונות נעוצות לרוב בבעיות פיזיולוגיות בעוד שבגברים צעירים מתחת לגיל 50, הסיבות הן לרוב סיבות פסיכולוגיות הקשורות ללחץ או חרדה.

נדיר למצוא שגבר צעיר סובל מבעיות פיזיולוגיות שמובילות לאין אונות, אך אין זה בלתי אפשרי. בין הסיבות הפיזיות לאין אונות ניתן למנות: סוכרת, טרשת עורקים, בעיות בכליות או תת פעילות של בלוטת התריס, ייצור יתר של הורמוני מין נשיים, עישון כבד, פציעה או טראומה, ניתוחים באזור האגן, בעיה באספקת הדם לפין, ערמונית מוגדלת שגורמת לבהפרעות בתפקוד המיני ועוד.

ב-30% ממקרי האין אונות, מקור הבעיה הוא לא פיזי אלא פסיכולוגי. אלה הם גם מרבית הסיבות שגורמות לגברים צעירים לחוות מקרים של אימפוטנציה. גברים צעירים מרגישים לרוב צורך להרשים את הבחורה, בייחוד אם מדובר בפעמים הראשונות של קיום יחסי מין או בפרטנרית חדשה. הלחץ שנמצא סביב הרצון להרשים, יכול הרבה פעמים לגרום דווקא לאפקט הפוך ולהוביל לכך שברגע האמת, האיבר פשוט מסרב לתפקד.

פרט לבעיות של "חרדת ביצוע" ישנם מקרים רבים בהם לחץ בחיי היום יום או לחץ בעבודה או בלימודים אינם מאפשרים לגוף להגיע למצב של הירגעות מספקת כדי לקיים יחסי מין. הלחץ מפנה את תשומת הלב מהפין ומהאקט עצמו וכתוצאה מכך אין זיקפה. גברים רבים נלחצים רק מעצם העובדה שאין להם זיקפה מה שמחמיר עוד יותר את המצב ועשוי לגרום להם להימנע מקיום יחסי מין בכלל.

קבוצה אחרת של סיבות פסיכולוגיות תולה את האשם באימפוטנציה בבעיות בקשר הזוגי עצמו- גבר שנמצא בקשר שאינו טוב לו, או שמרגיש מבוכה עם בת זוגו והתקשורת ביניהם אינה טובה, סביר להניח שיסבול מקשיים בתפקוד המיני.

מה אפשר לעשות עם אין אונות בגיל צעיר?

ראשית חשוב להתגבר על הבושה ולהבין שלא מדובר בבעיה חריגה, אין אונות בגיל צעיר היא תופעה נפוצה מאד. חשוב לפנות תחילה לרופא המשפחה שיפנה אותך ככל הנראה לאורולוג במטרה לברר האם הבעיה היא פיזית- ואז דרוש טיפול תרופתי או ניתוחי, או שהבעיה היא פסיכולוגית.

באם התברר שהבעיה היא פסיכולוגית, תוכל לפנות למגוון רחב של מטפלים מיניים ופסיכולוגים שיוכלו לעזור לך בעיבוד הבעיה והתמודדות עם הלחצים או החרדות שהביאו להתפתחותה.

מפתיע: חוקרים מקפריסין גילו מה הגורם לירידה בתכיפות יחסי המין בקרב זוגות
גברא פתרון טבעי לאין אונות
גברא פתרון טבעי לאין אונות

גברא כבר 26 שנה עוזרת לגברים הסובלים מאין אונות ומייסדת הפורטל לאין אונות בישראל, המקום עם המידע המקיף ביותר על כל הסיבות והגורמים לאין אונות, על דרכי ההתמודדות והטיפול ומייעצים בנושא!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן